אישים בהנהגת פת"ח והרש"פ

לילא ר'נאם

מושלת מחוז רמאללה ואלבירה בהלווית מחבל: "מבקשת מאללה שירחם על כל השהידים של פלסטינים, שהינם מכובדים יותר מכולנו יחד"
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 02/03/2016

כותרת: "ר'נאם דרשה מארה"ב להפסיק את פשע הסטנדרטים הכפולים"
"מושל מחוז רמאללה ואלבירה, ד"ר לילא ר'נאם, השתתפה היום בלוויה של השהיד מחמוד שעלאן, שמת כשהיד לאחר שנורה בדם קר על ידי כוחות הכיבוש בכניסה הצפונית לעיר אלבירה. אוסף של אזרחים התקבצו מול המתחם [הרפואי] 'פלסטין', והוציאו את השהיד כשהוא נשוא על כתפיהם ללוויה צבאית מרשימה, לפני שד"ר ר'נאם הניחה זר פרחים על גופו הטהור וקראה את [סורת] אלפאתחה לעילוי נשמתו.
ר'נאם אמרה כי השהיד שעלאן, אזרח פלסטיני-אמריקאי, נורה בדם קר על ידי הכיבוש, ולא שמענו שום הצהרה שמגנה את הפשע הזה מהמדינה שמתיימרת להיות נווה מדבר של דמוקרטיה וכיבוד זכויות האדם. היא ציינה כי ארה"ב צריכה להפסיק את פשע הסטנדרטים כפולים, שמי שמשלם את מחירו הוא עמנו שחמוש אך ורק בכוח רצונו. כמו כן, היא דרשה להגן על העם הזה מהכיבוש האחרון שהכירה האנושות, וביקשה מאללה שירחם על כל השהידים של פלסטינים, שהינם מכובדים יותר מכולנו יחד, ושיעניק אורח רוח למשפחתם ולקרוביהם.
ר'נאם תהתה למה מחכה העולם על מנת לעצור את התוקפנות הזו של הכיבוש נגד עמנו הבלתי חמוש, וציין כי העולם רועש וגועש כאשר נהרג כובש שגזל את אדמתנו, אך איננו מוצאים שום אוזן כשאנו קוראים לעזור לעמנו ולהפסיק את ההרג חסר ההרתעה והמעצורים של בעלי הזכות [על הארץ]."

מחמוד שעלאן- פלסטיני בעל אזרחות אמריקאית, ניסה לדקור ב-26 בפברואר 2016 חיילים במחסום  ליד רמאללה, ונורה למוות.

 


גורם רשמי בפת"ח מתגאה בחלקה של התנועה בגל הטרור הנוכחי
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 13/02/2016

כותרת: "אל-עלול: 'הסוגיה הלאומית נמצאת בשלב המסוכן ביותר בתולדותיה, והפיוס הוא צורך לאומי'"
"חבר הוועד המרכזי של תנועת פת"ח מחמוד אלעאלול אמר כי הסוגיה הלאומית נמצאת בשלב המסוכן ביותר בתולדותיה, בשל מדיניות הכיבוש החותרת לגזול שטחים נוספים ולגרש מהם את תושביהם...
.דבריו של אל-אלול נאמרו במהלך מפגש ארגוני של מסגרות התנועה [פת"ח] בצפון מחוז רמאללה ואלבירה ובמערבה. המפגש נערך אתמול על ידי סניף פת"ח במחוז בעיירה בירזית, בהשתתפות מושלת מחוז רמאללה ואלבירה לילא ע'נאם...אל-עלול הוסיף כי תנועת פת"ח תמשיך במאבקה המדיני ובמאבקה בשטח, ותמשיך להגן על המטרות הלאומיות. הוא הוסיף כי פת"ח הייתה הראשונה שניהלה עימות המוני בהתקוממות העממית הנוכחית ב-29 בספטמבר, והיא עמדה בראש כל העימותים בכלל רחבי המולדת, ורוב השהידים והפצועים הגיעו מקרבה. כמו כן, היא תישא באחריותה הלאומית והמוסרית כלפי כלל מגזרי עמנו שניזוקו כתוצאה מהכיבוש, ובפרט משפחות השהידים, כפי שהודגש באמצעות הפגישה שערך לאחרונה הנשיא מחמוד עבאס עם משפחות השהידים מירושלים.
בתורה, שיבחה ד"ר ע'נאם בנאום מקוצר את תפקידה החלוצי של תנועת פת"ח בכל תחומי המאבק והשירותים. כמו כן, היא אמרה כי פת"ח היא מובילת הפרויקט הלאומי וזו שבנתה את יסודות המדינה הפלסטינית, וכי הרש"פ היא הישג לאומי, ולא ניתן להפריד בין הישג זה לבין מובילת הפרויקט, תנועת פת"ח. ע'נאם שיבחה את תפקידה של פת"ח בהנהגת ההתקוממות העממית מאז התחלתה, ואיחלה רפואה שלמה לג'עפר חמאיל, שנפצע במהלכה ועודנו מקבל טיפול בארה"ב."

 


מושלת מחוז רמאללה ברש"פ לילא ר'נאם הניה זרי פרחים על קבריהם של המחבלים האחראיים על הפיגוע במלון סבוי
מקור: פייסבוק, "החברים של דוקטור לילא ר'נאם", 17/07/2015


פוסט שעלה בעמוד הפייסבוק "החברים של דוקטור לילא ר'נאם"
טקסט: "[מושלת מחוז רמאללה ואלבירה] ד"ר לילא ר'נאם ורשות הביטחון פתחו את יום החג [עיד אל-פטר] בהנחת זרי פרחים ובביקור בקברו של השהיד יאסר ערפאת, באנדרטה לשהידים של המהפכה הפלסטינית באלבירה, במחנה הפליטים אלאמערי ובביתוניא, בקבר השהידים של הצבא הירדני ובקבר השהידים של פעולת סבוי בבית הקברות של רמאללה, ובקריאת [סורת] אלפאתחה על נשמותיהם הטהורות."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

הערה:הפיגוע במלון סבוי - במרץ 1975, שמונה מחבלים עברו בספינה מלבנון לחוף תל אביב. הם השתלטו על מלון סבוי והחזיקו כמה מאורחי המלון כבני ערובה. למחרת, כוחות צה"ל תקפו את המחבלים והרגו שבעה מהם. שמונה מבני הערובה ושלושה חיילי צה"ל נהרגו ע"י המחבלים במהלך האירוע
 

גורמים רשמיים ברש"פ מאדירים מחבל שרצח 15 ישראלים ומכנים אותו "בית ספר של נתינה, עמידה איתנה וגבורה"
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 16/07/2015

כותרת: "הנחת זרי פרחים על קבר השהיד אבו אלסכר"
"ראש הרשות לענייני אסירים ומשוחררים, עיסא קראקע, מושלת מחוז רמאללה ואלבירה, לילא ר'נאם, וראש מועצת הכפר של תרמסעיא, רבחי מחמוד, הניחו זרי פרחים על קבר השהיד וותיק האסירים אחמד ג'בארה "אבו אלסכר" בתרמסעיא. זאת, לרגל יום השנה הראשון למותו של אבו אלסכר, ובהשתתפותם של משפחת השהיד ובניו ואמין שומאן וחלמי אלאערג' מוועדת המעקב לענייני אסירים.
ר'נאם אמרה: 'רוחו של אחמד אבו אלסכר היא רוח החרות הבוערת בנפשותינו ובחיינו. נישאר נאמנים לדרכו של לוחם גדול זה, שהקריב את חייו למען חרותה ועצמאותה של פלסטין.' קראקע אמר: 'אחמד אבו אלסכר הוא גבר אמתי, לוחם ואדם שהשאיר את חותמו ["תרכ ט'לאלה"] על כולם. הוא היווה בית ספר של נתינה, עמידה איתנה וגבורה. אנו מתגאים בו כאחד מסמלי המאבק הלאומי הפלסטיני וכסמל של מאבקם של האסירים והאסירות למען החרות והכבוד.' יצוין כי השהיד אחמד ג'בארה "אבו אלסכר" נולד בשנת 1936 בכפר תרמסעיא, צפונית לרמאללה. הוא ריצה 27 שנים בבתי הסוהר של הכיבוש הישראלי, לאחר שהואשם בהנחת מקרר ממולכד בכיכר ציון במרכז ירושלים [במקור כתוב בטעות "תל אביב"] בשנת 1975, שהביא למותם של 13 [כך במקור, היו 15 הרוגים] ישראלים. בזמנו, בית המשפט שפט את אבו אלסכר למאסר עולם ועוד 30 שנה.
אבו אלסכר שוחרר בשנת 2003, לבקשת הנשיא הפלסטיני המנוח יאסר ערפאת, ומת בערב יום שלישי, 16 ביולי 2014 מהתקף לב. לאבו אלסכר היו 6 בנים.


הערה: אחמד אבו אלסכר- תכנן פיגוע ב1975 שבו מטען נפץ שהוטמן במקרר הופעל בירושלים. 15 אנשים נהרגו ולמעלה מ60 נפצעו. הוא נידון למאסר עולם ועוד 30 שנה אבל שוחרר מהכלא אחרי 28 שנה כחלק ממחווה של רצון טוב של ישראל כלפי הפלסטינים בשנת 2003. עם שחרור כיהן כחבר במועצה המהפכנית של הפת"ח ושימש כיועצו של ערפאת לענייני אסירים


מחבל משוחרר שחטף ורצח אזרח ישראלי זוכה לביקור של מושלת מחוז ושר ברש"פ לרגל הולדת בנו
מקור: עמוד הפייסבוק של מושלת מחוז רמאללה ואלבירה לילא ר'נאם, 16/07/2015

פוסט שעלה בעמוד הפייסבוק של מושלת מחוז רמאללה ואל בירה לילא ר'נאם.
טקסט: "כבוד מושל המחוז [רמאללה ואל-בירה] ד"ר לילא רנ'אם וכבוד השר [וראש הרשות לענייני אסירים ומשוחררים מטעם אש"ף]  עיסא קראקע מבקרים את האסיר המשוחרר עסמת מנצור מכפר דיר ג'ריר ומברכים אותו על התינוק החדש."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

הערה: עסמת מנסור - סייע בחטיפה וברצח האזרח הישראלי חיים מזרחי (29/10/1993). הוא נדון ל-22 שנות מאסר, אך שוחרר באוגוסט 2013 כחלק מקבוצה של 104 מחבלים שישראל הסכימה לשחרר, כמחווה לרש"פ לקראת חידוש המו"מ המדיני. 

מושלת מחוז רמאללה: נשים מחבלות כמו דלאל מוגרבי ולינה אלג'רבוני הן מודל לחיקוי עבורינו
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 08/06/2015

כותרת: "ר'נאם: 'אמהות השהידים והאסירים הן מודל לגאווה עבורנו"'
"מושלת מחוז רמאללה ואלבירה, לילא ר'נאם, אמרה... במהלך קבלת פנים שערכה היום, יום שני, במשרדה לעיתונאי המצרי אחמד קנדיל... כי האישה בפלסטין מהווה עמוד תווך מרכזי במאבק הלאומי לאורף ההיסטוריה, והבהירה כי היא הקדימה את מקבילותיה בעולם הערבי. כמו כן, היא ציינה כי אמהות השהידים והאסירים הן מודל לגאווה עבורנו הפלסטינים באופן כללי, והזכירה את ותיקת האסירות לינא אלג'רבוני, השהידה דלאל אלמע'רבי ומספר מדמויות המאבק הפלסטיניות הנשיות, שהוכיחו כי הן אינן טרף קל לכיבוש ולצעדי הדיכוי שלו."

הערה: לינא אלג'רבוני -היא אזרחית ישראלית שהורשעה במגע עם פעילים בג'האד האסלאמי, בסיוע לאויב במלחמה ובקשירת קשר לביצוע פיגועים.מרצה 17 שנות מאסר.
דלאל מוגרבי- הובילה את פיגוע 'כביש החוף', הפיגוע הקטלני ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל ב-1978, כשהיא ומחבלים נוספים חטפו אוטובוס והרגו 37 אזרחים, 12 מתוכם ילדים.

 


מושלת מחוז רמאללה מבקרת משפחות אסירים "על מנת לבדוק את מצבם ולהוקירם"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/04/2015

כותרת: "ר'נאם הוקירה את האסיר המשוחרר מסבח וביקרה משפחות של אסירים באל-אמערי"
"מושלת מחוז רמאללה ואלבירה, ד"ר לילא ר'נאם, ביקרה משפחות של אסירים במחנה הפליטים אל-אמערי על מנת לבדוק את מצבם ולהוקירם על העמידה האיתנה שלהם ושל בניהם בפני יהירותו של הכיבוש וייסורי בתי הסוהר. כמו כן, היא אמרה כי עמידתם האיתנה של האסירים מהווה סמל כבוד עבור כל פלסטיני ואות קלון על מצחו של העולם המתיימר לדמוקרטיה ולכיבוד זכויות האדם...
ר'נאם אמרה כי כלל בני עמנו הם בני משפחתו של כל אסיר פלסטיני, וכי אין ספק שרצון העמים ינצח את הכיבוש ואת עריצותו. בנוסף, היא ייחלה לבקר את כלל משפחותיהם [של האסירים] לאחר שאלו ינצחו את הסוהרים וייהנו מהחופש בקרב משפחותיהם ואהוביהם...
במהלך ביקורה אצל משפחת האסירים מוחמד ח'מיס בראש, שנדון לשלושה מאסרי עולם ועוד 30 שנה, ורמזי ח'מיס בראש, שנדון למאסר עולם, אמרה מושלת המחוז כי עולם שממשיך לשתוק בעוד שאסיר שאיבד את ראייתו ושמיעתו ונגרמו לו כויות ברגליו נשאר בכלא איננו אלא עולם העושה יד אחת עם הכיבוש ופשעיו."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

הערה: רמזי ח'מיס בראש - מרצה מאסר עולם בגין רצח של גדי רג'ואן, בירושלים בפבואר 2002.
מוחמד ח'מיס בראש - מרצה 3 מאסרי עולם בגין רצח של 2 חיילים ישראלים, עמית זאנה ואלעד ויינשטיין, והאזרחית הישראלית שרה לישה בנובמבר 2000.


המשרד לענייני האסירים עורך ארוע הוקרה לאמהות ה"שהידים" והאסירים
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 31/03/2015
מהדורת החדשות של הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ דיווחה כי המשרד לענייני האסירים עורך ארוע הוקרה לאמהות האסירים בראמאללה כחלק מפעילויות יום האם.
 אם נאצר אבו חמיד: "נאצר [מרצה] שבעה מאסרי עולם וחמישים שנה , שריף [מרצה] ארבעה מאסרי עולם , נצר [מרצה] חמישה מאסרי עולם , מחמד [מרצה] שני מאסרי עולם ושלושים שנה . מזה 13 שנה שהם בכלא".
קדורה פארס, ראש מועדון האסיר: "העם הפלסטיני, כמו שהוא מוקיר את לוחמי הג'האד ואת הלוחמים והנאבקים בכיבוש, הוא מוקיר [גם] את האישה הלוחמת לצד בנה. ברצוננו לומר גם כן לאמהות שאנחנו משפחה אחת, הלוחמים למען החופש, אנחנו כולנו משפחה אחת".
לילא ע'נאם, מושלת מחוז ראמאללה ואל-בירה: "אנו מוקירים את האמהות בעלות אורך הרוח והלוחמות, אשר למרות כל הפצעים הן עדיין גאות משום שהן מאמינות שהמולדת הזאת ראויה ליקירים שהם בניהן".
הכתבת מערוץ הטלוויזיה הרשמי של הרש"פ: "לא רחוק משם, לואא' מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי, חלק כבוד לאמהות השהידים והאסירים ממנגנון המודיעין, כהוקרה על תפקידן החלוצי... כאן האמהות הפלסטיניות עומדות איתן למרות הפצעים והמשא על כתפיהן. החַ'נְסַאא'וֹת של פלסטין הקריבו את בניהן כאסירים למען המולדת והן [מתמלאות] בתחושה אחת של גאווה".   

חברת מועצת העיר פילדלפיה העניקה את פעמון החירות ומסמך הערכה למושלת מחוז רמאללה שמהללת טרוריסטים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 31/01/2015


כותרת: "ע'נאם: נצלצל בפעמוני החירות של עמנו מלבה של ירושלים ולא נתייאש"
פנסילבניה – אל-חיאת אל-ג'דידה
"מושלת מחוז רמאללה ואלבירה, לילא ע'נאם, הדגישה כי עמנו יצלצל בפעמוני חירותו והשגת זכויותיו מלבה של ירושלים, בירת מדינתו העצמאית בעלת הריבונות המלאה. כמו כן, היא הדגישה כי הייאוש לא יפגע בעמנו כל עוד ישנו דם פלסטיני הזורם בעורקיו, בשל אמונתנו בניצחוננו הבלתי נמנע ובצדקת סוגייתנו. דברים אלו נאמרו בשעה שקיבלה אתמול בפילדלפיה שבמדינת פנסילבניה את פעמון החרות מנציגת הפרלמנט מריה סנצ'ז. פעמון זה מסמל את יום עצמאותה של פילדלפיה, והוא בעל משמעות רבה [means a lot] בעיני אזרחיה. כמו כן, ע'נאם קיבלה גם מסמך הערכה [מילולית: גאווה], שנמסר בזו הפעם הראשונה למנהיג או לאזרח ערבי, וזאת לאות הערכה על חותמה ופעולותיה יוצאות הדופן למען עמה וסוגייתה, וכן על השפעתה בתוך חברתה ובעולם. [ע'נאם] הבהירה כי ארץ פלסטין הינה ערש האהבה והשלום, וציינה כי ישו הינו פלסטיני, וכי ערכי הסובלנות הינם בין העקרונות הבולטים שמאפיינים את הפלסטינים...ע'נאם העניקה לנציגת הפרלמנט פריט מהמורשת הפלסטינית, וציינה כי זוהי מורשתנו, זהותנו וירושתם של אבותינו. כמו כן, היא ציינה כי הכיבוש מנסה לגנוב אותה באמצעות שימוש בה בתצוגות אופנה ישראליות וכן באמצעות לבישתה על ידי הדיילות של חברת התעופה הישראלית. ע'נאם הבהירה כי "גניבה היא [חלק מ]אופן ההתנהלות שהם אימצו, שכן הם כבר גנבו את הארץ, וכעת הם מנסים לשדוד את כל מה שהוא פלסטיני, ללא שום מכשול שיעצור את פראיותם, פשיעתם והטרור חסר הגבולות שלהם."'
 



[סנצ'ז העלתה פוסט על האירוע בעמוד הפייסבוק שלה, ובו נכתב:
"I was honored to welcome the first woman Governor of the city of Ramallah, #Palestine, to Philadelphia Dr. Leila Ghannam. Women making moves." 


טורניר ספורט בחסות הרשות הפלסטינית עם קבוצות על שמם של מחבלים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 28/04/2014
"בחסות מושלת מחוז רמאללה ואל-בירה, לילא ר'נאם, הסתיימה שלשום האליפות הפנימית בקטרגל על שם השהידים של מחנה הפליטים אל-ג'לזון. [את האליפות] ערך ארגון "טאקאת שבאביה" במחנה הפליטים זו השנה השנייה ברציפות...
באליפות השתתפו תשע קבוצות ממחנה הפליטים ומחוצה לו... לסיבוב השני עלו קבוצת השהידים של מחנה הפליטים, קבוצת השהיד אבו איאד, קבוצת השהיד אבו ג'האד וקבוצת השהיד יאסר ערפאת.”

אבו איאד (צלאח ח'לף) - אחד ממייסדי פת"ח וראש ארגון הטרור ספטמבר השחור. מבין הפיגועים שתכנן היה טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972, בו נרצחו 11 ספורטאים ישראלים.

אבו ג'יהאד (ח'ליל אל-וזיר)
– היה ממייסדי פת"ח, שימש כסגנו של יאסר ערפאת וראש הזרוע הצבאית של אש"ף. בשנות ה-70 עמד מאחורי מספר פיגועי טרור, בהם נהרגו 125 ישראלים. מבין הפיגועים שתכנן היה הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ישראל, חטיפת "אוטובוס הדמים" בכביש החוף בשנת 1978, במהלכה נרצחו 37 ישראלים ביניהם 12 ילדים.

מושלת מחוז רמאללה: מחבלת שביצעה פיגוע התאבדות בגיל 17 היא "גיבורה אמיצה"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 03/02/2014
מושלת רמאללה ואל-בירה, לילא ר'נאם, בטקס בו נכחו בכירים נוספים ברש"פ, ביניהם ראש ממשלת הרש"פ, ראמי חמדאללה, המופתי מוחמד חוסיין ושר החקלאות של הרש"פ, וליד עסאף:
     "אתמול נמסרו לנו [גופות] נוספות של גיבורינו האמיצים - איאת אל-אח'רס, וגופות של השהידים אשר הקריבו את דמם הטהור כדי שאנו נחיה בחירותנו. אנשאללה, נישאר מחויבים להבטחתם ונעשה להם קברים שמתאימים ל[אנשים] ברמתם."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ כאן לדיווח

הערה: איאת אל-אח'רס - המחבלת המתאבדת הפלסטינית הצעירה ביותר (בת 17). היא הרגה שני ישראלים ופצעה 28 בפיגוע התאבדות סמוך לסופרמרקט בירושלים בתאריך 29/03/2002.

בכירה ברש"פ הניחה זרי פרחים על קברי מחבלים שרצחו 8
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/08/2012
כותרת: "ביקרה משפחות נזקקות ומשפחות של שהידים ואסירים והשיקה את קמפיין 'אינכם לבדכם' – ד"ר ר'נאם החלה את היום הראשון של החג בקריאת [סורת] 'אל-פאתחה' והנחת זרי פרחים על קברי השהידים"
     "ראש מחוז [רמאללה, לילא ר'נאם] הניחה זרי פרחים על קבר השהידים של צבא ירדן ועל קבר השהידים של פלסטין בבית הקברות של אל-בירה וכן על [קבר] השהידים של פעולת סבוי בבית הקברות של רמאללה."

הערה: במרץ, 1975 ארבעה מחבלים עברו בספינה מלבנון לחוף תל אביב. הם השתלטו על מלון סבוי והחזיקו כמה מאורחי המלון כבני ערובה. למחרת, כוחות צה"ל תקפו את המחבלים והרגו שבעה מהם. שמונה מבני הערובה ושלושה חיילי צה"ל נהרגו ע"י המחבלים במהלך האירוע.