מלחמת דת
"מלחמתנו עם צאצאי הקופים והחזירים (כינוי ליהודים), היא מלחמת דת ואמונה.
תחי פת"ח!" [הטלוויזיה הפלסטינית (פת"ח), 09/01/2012]

אמירה זו נאמרה על ידי מנחה בעצרת של פת"ח, והיא מדגישה מגמה מסוכנת של פת"ח והרש"פ המגדירה את הסכסוך עם ישראל כמלחמה דתית בלתי מתפשרת, תחת מנדט אסלאמי.

אכן, החברה הפלסטינית נוטה בשנים האחרונות לכיוון האסלאם הפונדמנטליסטי. ב-2010, יותר מ-98% מהפלסטינים שנשאלו בסקר אמרו כי הדת מהווה חלק חשוב בחייהם, בעוד פחות מאחוז אחד לא מחשיבים את הדת כדבר חשוב [על פי מרכז רמאללה ללימודי זכויות אדם (RCHRS)]. על פי סקר מ-2003, 80% מהפלסטינים תומכים בכריתת ידיים כעונש על גניבה. 50% חשבו כי יש לבצע צורת ענישה זו באופן מיידי, ו-30% התנו זאת בהליך משפטי משופר [אוניברסיטת ביר-זית, התוכנית ללימודי התפתחות, סקר מס' 14, 2003.]

תהליך האסלאמיזציה הפלסטיני כולל את התפיסה כי האסלאם מצוי במלחמה עם היהודים וישראל. נטען כי היהודים הם אויבי אללה, ואנשי דת וחינוך מהרשות הפלסטינית (פת"ח) וחמאס, חזרו פעמים רבות על המסורת האסלאמית לפיה תחיית המתים מותנית בהשמדת היהודים. אחת הדוגמאות האחרונות לכך היא דברי המופתי הפלסטיני מינואר 2012:
 
המופתי הפלסטיני מוחמד חוסיין: "פלסטין כולה היא מהפכה... גם בעת הזאת, ועד אחרית הימים. החדית' המהימן (מסורת המיוחסת למוחמד)... אומר:
"השעה [של תחיית המתים] לא תגיע עד שתלחמו ביהודים. היהודי יתחבא מאחורי אבנים או עצים. והאבנים או העצים יקראו: 'הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מאחורי, בוא והרגהו!'"
[הטלוויזיה הפלסטינית (פת"ח), 09/01/2012]
 
כך למעשה, רצח יהודים הופך לתנאי מקדים להגשמת האידיאל האסלאמי. בסקר מ-2011 (שנערך על ידי "פרויקט ישראל") 73% מהפלסטינים אמרו כי הם "מאמינים" בחדית' (מסורת אסלאמית) שלפיו זהו ייעוד אסלאמי להרוג יהודים באשר הם.

בדומה לכך, הסכסוך עם ישראל מוצג כריבאט- מחויבות אסלאמית נטולת פשרות לשחרר או להגן על אדמה אסלאמית קדושה. הטענה היא שישראל הוקמה על אדמת וקף אסלאמית קדושה, שיש לשחררה למען אללה.

אחת התוצאות של החינוך הדתי של של הרש"פ הוא התמיכה החזקה בפיגועי התאבדות למען הגנה על האסלאם. מרכז המחקר "פיו" (PEW) היושב בוושינגטון מצא כי 68% מהפלסטינים - "לעיתם קרובות" (31%) או "לפעמים" (37%), מצדיקים פיגועי התאבדות נגד אזרחים, "כדי להגן על האסלאם." שיעור זה של פלסטינים, המצדיקים פיגועי התאבדות כהגנה על דתם, מהווה תמיכה גדולה פי שתיים מאשר במדינות אסלאמיות אחרות שנשאלו בסקר, כשהקרובה במספר היא לבנון שבה רק 35% תמכו בפיגועי התאבדות בכדי להגן על האסלאם. [https://pewglobal.org]