אישים בהנהגת פת"ח והרש"פ

יוסף אדעיס
שר ההקדשים וענייני הדת, שיח' יוסף אדעיס
שר ההקדשים הפלסטיני: ישראל שואפת ל"הריסת מסגד אל אקצא ולהקמת בית המקדש המדומה;” מופתי הרש"פ: ישראל רוצה "לייהד" את ירושלים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 18/07/2018
כותרת: "אדעיס והמופתי מזהירים כי החפירות מתחת למסגד אלאקצא המבורך הרות אסון"
   "שר ההקדשים וענייני הדת, יוסף אדעיס, אמר כי מעשי הכיבוש בירושלים ובמסגד אל אקצא הם הפרה מסוכנת... כאשר האחרון שבהם היה החפירות שמוסדות הכיבוש עורכים מתחת למסגד אלאקצא. הוא הוסיף כי חפירות אלה מאיימות על מבניו, על רחבותיו ועל חיי בני עמנו שפוקדים אותו...  אדעיס הדגיש את חומרת ההתפתחויות האחרונות בהפרות הישראליות נגד מסגד אל אקצא. הוא ציין כי הדבר מחייב עמדה פלסטינית, אסלאמית ובינלאומית, שתהלום את ההפרות, אשר מתקדמות באופן שיטתי ומתוכנן, עד להריסת אל אקצא ולהקמת בית המקדש המדומה שלהם... באותו עניין, המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים והדרשן במסגד אל אקצא, מחמד חסין, הזהיר כי החפירות ששלטונות הכיבוש מקיימים באזור הארמונות האומיים... הן הרות אסון. הוא צפה כי כל הבניינים האסלאמיים באזור יתערערו, ולאחר מכן ייהרסו, על מנת לשנות את זהותה של העיר הקדושה ולייהד אותה לחלוטין. המופתי חסין ציין אתמול בהודעה כי שלטונות הכיבוש מעמידים פנים שהם מחפשים אחר יסודות בית המקדש המדומה שלהם, והדגיש כי הדבר נעשה מסוכן ביותר למסגד אל אקצא המבורך..."

השר לענייני דת ברש"פ חוזר על עלילת הרש”פ: ישראל מתכננת "להרוס את אל-אקצא ולהקים במקומו את בית המקדש המדומה”
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 24/07/2017

השר לענייני דת ברשות הפלסטינית, יוסוף אדעיס בתוכנית "פלסטין הבוקר הזה":
 "ישראל חילקה [את מסגד אל-אקצא] לפי זמנים (כלומר, לזמני תפילה ליהודים ולמוסלמים) כאשר היא הכניסה את עדרי המתנחלים בשעות הבוקר ואפשרה להם לקיים תפילות תלמודיות, ולאחר שהחלה להציב גלאי מתכות [בכניסה], היא רוצה לחלק אותו לפי אזורים. היא רוצה מעבר לזה, שכן יש לה תוכניות להרוס את אל-אקצא ולהקים במקומו את בית המקדש המדומה."
לחץ לצפייה בסרטון

"חלוקת מסגד אל-אקצא לפי זמנים ואזורים" - מתייחס להצעת חוק (מאי 2013) שנידונה בכנסת, שלפיה יהודים ומוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית. הצעת החוק מנסה ליישם זמני תפילה נפרדים למוסלמים וליהודים. ראש הממשלה נתניהו אמר בהזדמנויות רבות כי הממשלה אינה מתכוונת לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית, שעל פיו יהודים מורשים להיכנס להר הבית, אך לא להתפלל בו או לבצע פולחן דתי מסוג אחר.

ב-14/07/2017, שלושה מחבלים ערביים ישראליים - מוחמד אחמד מוחמד ג'בארין, מוחמד אחמד מופדל ג'בארין, ומוחמד חאמד עבד אל-לטיף ג'בארין, בגילאים 19 ו-29, ירו מרחבת הר הבית לעבר שוטרים ישראלים, ורצחו 2 שוטרי מג"ב – רס"מ כמיל שנאן ורס"מ האיל סתאוי. שניים מהמחבלים נורו ונהרגו על ידי שוטרים במהלך האירוע, והשלישי נורה ונהרג בעת שניסה להימלט.
בעקבות הפיגוע ישראל סגרה את הר הבית למשך יומיים, ופתחה אותו שוב לאחר שהציבה גלאי מתכות בכניסות לאתר הקדוש. פלסטינים פירשו את אמצעי הביטחון החדשים כ-"הסלמה" ו-"פגיעה" במסגד אל-אקצא.