שנאת המערב ופאן-אסלאמיות

הרשות הפלסטינית ואויבי המערב

עבאס מברך את נשיא איראן לרגל יום השנה למהפיכה
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/02/2016

כותרת: "הנשיא מברך את עמיתו האיראני לרגל החג הלאומי"
"הנשיא מחמוד עבאס ברך את נשיא הרפובליקה האסלאמית של איראן, חסן רוחאני, לרגל ציון החג הלאומי [יום השנה למהפכה האסלאמית, שחל ב-11 בפברואר] בארצו.
הנשיא אמר במברקו: 'לעונג הוא לנו לשלוח לך, ודרכך לממשלת איראן ולעם האיראני, בשם מדינת פלסטין, בשם העם הפלסטיני ובשמי, את הברכות הכנות ביותר לרגל החג הלאומי שלכם. אנו מאחלים לך, לעמך ולארצך יציבות ושגשוג תמידיים.'"
 


גורם רשמי בפת"ח מבקר באיראן כחלק מחיזוק היחסים בין איראן לרש"פ
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 13/02/2016

כותרת: "עבאס זכי: 'הפלסטיני הוא כבאי המלחמות באזור'"
"חבר הוועד המרכזי של תנועת פת"ח עבאס זכי התראיין אתמול לערוץ טלוויזיה לבנוני: 'אנו היום בטהראן  על מנת לברך אותם על המהפכה [האסלאמית]. ליום השנה הזה יש משמעות עבורנו הפלסטינים, שכן המהפכה השפיעה על החיים באיראן ובאזור בכללותו, ויצרה שינויים שעדיין קיימים בתודעה ובפוליטיקה. איראן מטפלת בסוגיה הפלסטינית כמו סוגיה פנימית, וסוגיה זו חיה בנפשם של האיראנים וזוכה למעמד חשוב בקרבם. לכן, יש לעדכן אותם לגביה, בפרט משום שאיראן היא שחקן מרכזי במזרח התיכון.' זכי הביע תקווה כי מי שיציבו מכשול בין האיראנים לסוגיה הפלסטינית לא יהיו גורמים ערביים, ואמר: 'אנו הכבאי במקרה של סכסוך פה או שם. אנו ערש הנביאים, ואסור לעשות אבחנה בין סוני, שיעי, נוצרי או מוסלמי, ורק נוטרי טינה פונים לסחורה פגומה זו .עלינו כפלסטינים למנוע [שפיכות] דמים, ועל איראן להתפנות למשימתה העיקרית, שהיא פלסטין'... כמו כן, הוא אמר כי זהו האינטרס של הפלסטינים שאיראן תהיה מדינה חזקה, ואנו דורשים משותפינו להיות עמה ביחסי שכנות טובה."
 


גורם פת"ח רשמי: "שגינו בכך שהתרחקנו מאיראן, והיא התומכת מספר אחת שלנו"
מקור: אל-משרק (עיתון עיראקי עצמאי), 10/01/2016

"באשר ליחסים הפלסטיניים-איראניים, אמר המנהיג הפלסטיני[חבר הנהגת אש"ף, עבאס זאכי] : 'הפלסטינים לא ניצלו את היחסים עם איראן, שפתחה לנו שגרירות והעניקה לנו תמיכה בכל צורותיה,' והדגיש: 'אנו שגינו בכך שהתרחקנו מאיראן, והיא התומכת מספר אחת שלנו.' הוא הסביר התרחקות זו כ'ביטוי של מדיניותה ועמדותיו של ההנהגה הפלסטינית בתקופה שלאחר יאסר ערפאת.'"


העיתון הרשמי של הרש"פ: למרות בקשת האמריקאים, עבאס סירב להתחייב שלא יקים ממשלה עם החמאס
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 27/05/2015

כותרת: "הממונה על נושא הפיוס, עזאם אלאחמד: 'חמאס אינה רוצה לסיים את הפילוג"'
מתוך ראיון עם חבר הוועד המרכזי של פת"ח והממונה על נושא הפיוס עם חמאס, עזאם אלאחמד. אלחמד מספר לאל-חיאת אל-ג'דידה:
"שלושה ימים לאחר שקיבלנו לידינו את המסמך המצרי [הסכם הפיוס עם חמאס בחסות מצרים], התקשר הסנאטור האמריקני ג'ורג' מיטשל. זה היה בשעה אחת בצהריים בתאיך 14/10/2009. הוא החל לדבר בצורה מכובדת ומנומסת ביותר. אני זוכר שהוא פתח באמרו: 'כבוד הנשיא, הנשיא אובמה והממשל האמריקני מכבדים אותך, ואנו מבקשים שלא תשלח נציג מטעמך לקהיר כדי לחתום על המסמך'. אחר כך עבר מיטשל ללשון של איומים, ואמר: 'אנו, הממשל, איננו יכולים לשלוט בקונגרס, שמאיים להפסיק את הסיוע לרש"פ אם תחתום על המסמך עם חמאס'.
הנשיא אבו מאזן השיב על כך מיד ואמר: 'אדון מיטשל, אחדות עמנו חשובה יותר משביעות רצונו של הקונגרס ומכל הכסף בעולם'".
 


תנועת פת"ח של עבאס לחיזבאללה: "אנו נמצאים בשוחה אחת ומתנגדים לאויב אחד"
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 21/01/2015

בתאריך ה18/01/2015 נהרג מפקד בארגון חזבאללה, ג'יהאד מורנייה, בתקיפה אווירית ישראלית. תנועת פת"ח, שבראשה עומד מחמוד עבאס, שלחה משלחת כדי להביע תנחומים על מותו של מורנייה:
כותרת: "פלסטין מנחמת את חזבאללה"
"בעקבות ההתנקשות בחיי קבוצת פעילים מחזבאללה בקוניטרה על ידי כוחות הכיבוש הישראלי, שגריר מדינת הפלסטינים בלבנון, אשרף דבור, הביע את תנחומיו ביום שלישי במתחם האימאם אל-מוג'תבא. התלוו אליו מפקד [מנגנון] הביטחון הלאומי בלבנון, סובחי אבו-ערב, וסגנו מוניר אל-מקדח.
כמו כן, משלחת רמת דרג מטעם הנהגת תנועת פת"ח בראשותו של מזכיר סניף [לבנון], רפעת שנאעה, [אשר כללה את] חברי הסניף ואת מזכיר תנועת פת"ח בביירות, סמיר אבו-עפאש...הביעה תנחומים במתחם האימאם אל-מוג'תבא."

לצפייה בכתבה המלאה לחץ על "לכתבה המלאה" למטה 
 


עיריית אלבירה חנכה רחוב על שם הוגו צ'אבס
מקור: , 16/06/2013
כותרת: "נחנך רחוב הוגו צ'אבס בעיר אל-בירה" 
     "עיריית אל-בירה חנכה אתמול רחוב על שם המנהיג הבינלאומי המנוח [נשיא ונצואלה] הוגו צ'אבס. בטקס החנוכה נכח שגריר ונצואלה, לואיס דניאל...
מטעם עיריית אל-בירה נכחו ראש העירייה, פוזי עאבד, סגנו מחמוד שלטף, חברי המועצה העירונית וכמה מנהלי מחלקות וראשי אגפים בעירייה. עאבד אמר כי עיריית אל-בירה החליטה לקרוא לרחוב על שם הוגו צ'אבס לאות הערכה לעמדותיו התומכות בזכויות עמנו. בתורו, [השגריר] דניאל הודה לעיריית אל-בירה על היוזמה הזו, שמוכיחה את עומק היחסים בין שני העמים."

שגריר אש"ף הגיש בשם עבאס זר פרחים לנשיא צפון קוריאה
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/04/2012
כותרת: "זר פרחים בשם הנשיא לכבוד יום לידתו המאה של מייסד קוריאה הצפונית"
     "שגריר מדינת פלסטין בקוריאה הצפונית, נימר איסמאעיל, הגיש זר פרחים בשם הנשיא מחמוד עבאס לנשיא קים ג'ונג און. את הזר קיבל סגן שר החוץ, לכבוד יום הולדתו המאה של מייסד המדינה, קים איל סונג.
בהודעה שפרסמה השגרירות אתמול, נאמר כי און, שקיבל את הזר בבניין משרד [החוץ], הודה לנשיא, ואמר כי היוזמה הזו מהווה השראה גדולה לעם הקוריאני, וכי היא מעידה על עומקם של קשרי הידידות בין שני העמים."

יו"ר הרשות הפלסטינית תומך בנשיא סודאן המואשם ברצח העם בדארפור
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 28/11/2010
     מנחה בטלוויזיה הפלסטינית: "שליח מטעם הנשיא מחמוד עבאס מסר לחבר הוועד המרכזי של תנועת פת"ח, עזאם אל-אחמד, איגרת כתובה מכבודו, למקבילו הסודאני, [הנשיא] עומר אל-בשיר. אל-אחמד הוסיף כי הנשיא מחמוד עבאס הביע באיגרתו את תמיכת העם הפלסטיני למאמצי ההנהגה הסודאנית נוכח הסכנות שמאיימות על אחדותה של סודאן."
[חדשות הטלוויזיה מראות את אל-בשיר קורא את איגרתו של מחמוד עבאס]
חבר הוועד המרכזי של פת"ח, עזאם אל-אחמד: "האיגרת של הנשיא אבו מאזן (מחמוד עבאס) [אומרת] שהעם הפלסטיני והנהגתו עומדים לצד סודאן האחות, ושיש להם אמון מלא בתבונתו של הנשיא עומר חסן אל-בשיר בהתמודדות עם הסכנות האלה. אנו מדגישים את נכונותנו המלאה לעמוד לצד סודאן, בכל מה שתחפוץ ובכל דרך שהיא תרצה, באופן שיתמוך באחדות אדמת סודאן ובעמה."
לחץ לצפייה בסרטון

מחמוד עבאס מביע תמיכה בנשיא הסודאני המואשם ברצח העם בחבל דארפור
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 28/11/2010

כחלק ממדיניות האדרת המחבלים והטרור, שיבח באחרונה יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, את נשיא סודאן, שמואשם בפשעי מלחמה ובביצוע רצח עם של כ-2 מיליון איש בחבל דארפור שבסודאן.
עזאם אל-אחמד, חבר הוועד המרכזי של פת"ח:
     "המסר שאבו מאזן העביר הוא שהעם הפלסטיני והנהגתו עומדים בכל מאודם לצד סודאן האחות, ויש להם ביטחון מלא בתבונתו של הנשיא, עמר חסן אל-בשיר, בהתמודדות עם הסכנות האלה. אנו מדגישים את נכונותנו המלאה להיות לצד סודאן בכל מה שתחפוץ ובאופן שהיא תרצה, באופן שיתמוך באחדות אדמת סודאן ועמה."     
 


עבאס שולח משלחת מטעמו לביירות לרגל מותו של המנהיג הרוחני של חזבאללה
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 11/07/2010

     דברי קריין החדשות בטלוויזיה הפלסטינית: "חבר הוועד המרכזי של תנועת פת"ח, עזאם אל-אחמד, כשליחו של הנשיא מחמוד עבאס בראש משלחת של אש"ף, הגיש בביירות ניחומים בשם ההנהגה והעם הפלסטיני על מותו של איש הדת המנוח מחמד חסין פצ'לאללה."

[הערה: פצ'לאללה נמצא ברשימת המבוקשים של ארה"ב. אחד ממעשיו האחרונים הוא פרסום פתווה (פסיקת הלכה אסלאמית) הקוראת לביצוע פיגועי התאבדות נגד חיילים אמריקאים ונגד ישראל. בנוסף, לפי דיווח "אל-ג'זירה": "הסי.איי.איי (סוכנות הביון האמריקאית) מטיל על פצ'לאללה את האחריות לפיגוע שהשמיד את מגורי הנחתים ליד נמל התעופה של ביירות בשנת 1983, במהלכו נרצחו מאות חיילים אמריקאים]


"יחסים מיוחדים" עם איראן, אך לא על חשבון דם פלסטיני
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 02/08/2009
סולטאן אבו-עינין, חבר הוועד המרכזי של פת"ח, ומזכיר סניף לבנון בפת"ח:
     "לא מאיים עלינו להיות בעלי ברית של איראן, של סוריה ושל כל אחינו הערבים. אנו חלק מהאומה הזו, ואיראן גם. אבל אסור שהברית תהיה על יסוד העיקרון שנהיה חלק מהמשטרים האלה... אסור שתוכתב לנו עמדה מדינית או שתוכתב לנו החלטה או שיתעלמו מרצוננו כפלסטינים... יש לנו מקום מיוחד [בלב] לאיראן. הראשונים שהניפו את הדגל הפלסטיני על בניין שגרירות ישראל היו בני העם האיראני, ולכל אחינו הערבים יש מקום מיוחד אצלנו... אנו אומרים להם: היו שותפים שלנו, אבל אל תכתיבו לנו את רצונותיכם. לא נסכים שהאינטרסים האזוריים שלכם יבואו על חשבון דמנו, סבלנו, הטרגדיה שלנו והפגיעות שלנו."

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מברך את נשיא איראן, אחמדי נז`אד, על בחירתו מחדש
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 14/06/2009
      "יו"ר הרשות שלח היום איגרת המברכת את הנשיא האיראני, מחמוד אחמדי נז'אד, על ניצחונו בשנית בבחירות לנשיאות איראן."

עבאס גאה ביחסי הרשות הפלסטינית עם צפון קוריאה
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 10/09/2007
העיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית מדווח דבריו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג ייל:
     "לכבוד יום הקמת הרפובליקה, היו"ר (מחמוד עבאס) מביע במכתב את הכבוד הגדול שהוא רוכש ליחסים ההיסטוריים והאיתנים הקיימים בין פלסטין וקוריאה הדמוקרטית."

הפלסטינים תומכים באיראן כנגד ארה"ב
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 02/09/2006
אחמד דחבור, כותב טור יומי בעיתון הרשמי של הרש"פ:
     "אין ביכולתנו אלא להביע סולידריות עם הרפובליקה האסלאמית [איראן] בקריאת התיגר שלה על ההתנשאות האמריקנית... ובאשר לראש הנחש: הממשל הציוני של ארה"ב של אמריקה, הרי שיש לו היסטוריה עשירה בהרג ובקטל. ניתן לומר... כי אמריקה הרגה מאז שלהי מלחמת העולם השנייה ועד כה מה ששווה במניינו לעם שלם של מדינה שלמה. כל שנותר לך לעשות הוא להוסיף את קורבנות שתי פצצות האטום בהירושימה ובנאגאסקי לקורבנות מלחמת קוריאה, לקורבנות התוקפנות על וייטנאם, לקורבנות רפובליקות הבננות באמריקה הלטינית... ולקורבנות האפגניים והעיראקיים... עם זאת, אמריקה זו, היא ולא אחרת, היא זו שבוכה על השלום, שמאוים על ידי [תוכנית] הגרעין הלא-צבאית באיראן."