השקפות על תהליך השלום

שיחות השלום
דו"ח מיוחד זה של "מבט לתקשורת פלסטינית" מתעד את ההפרות הפלסטיניות להתחייבויותיהם לישראל ולמערב לקראת שיחות הקרבה במאי 2010, הקש כאן לצפייה בדו"ח

דו"ח מיוחד זה של "מבט לתקשורת פלסטינית" מתעד את ההפרות הפלסטיניות להתחייבויותיהם לישראל ולמערב לקראת שיחות הקרבה ביוני 2010, הקש כאן לצפייה בדו"ח
יועצו של עבאס: ישראלים "שוגים באשליות אם הם חושבים כי המו"מ היא הברירה היחידה שלנו"
מקור: הערוץ הישיר של הטלוויזיה הפלסטינית, 17/03/2014
יועצו של מחמוד עבאס לענייני ארגונים בלתי ממשלתיים, סלטאן אבו אל-עינין:
     "כבוד גדול הוא לי לעמוד [פה] היום כדי שלעולם לא יישמטו מזיכרוננו ימים שיקרים לכולנו. בחודש מרץ של הפרחים חל יום האישה הפלסטינית, במרץ גם חל יום האם הפלסטינית, במרץ [אנו זוכרים את] הבחורה השחומה הזאת, בת מחנה [הפליטים] שתילא [דלאל מוגרבי], אשר לא הסכימה אלא להקים את מדינתה בדרכה המיוחדת בין יפו ולבנון. הבחורה הזאת אשר נלחמה עם עמיתיה עד שהתחמושת שלה אזלה. כן, חודש מרץ מתכבד בדם הפלסטיני הזה... הם [הישראלים] שוגים באשליות אם הם חושבים כי המו"מ היא הברירה היחידה שלנו. שישמעו אותי הצעירים: אללה כבד אותנו בשהאדה, אללה כבד אותנו שנהיה חלק משיירת השהידים."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ כאן לדיווח

דובר עבאס: דברי הביקורת של ציפי לבני על עבאס הם "איומים רשמיים"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 27/01/2014
     "דובר הנשיאות (דוברו של מחמוד עבאס), נביל אבו רדינה, אמר כי הצהרותיה של שרת המשפטים הישראלית והממונה על נושא המו"מ, ציפי לבני, הן בבחינת איומים רשמיים ובלתי מקובלים... הוא הוסיף כי הצהרותיה של לבני הופכות אותה לגורם שאי אפשר לקיים עימו מו"מ... יצוין שלבני הזהירה את הנשיא עבאס כי 'ישלם את מחיר דבקותו בעמדותיו', כלשונה."
לחץ כאן לדיווח

פקיד בכיר באש"ף מזהיר את ארה"ב שלא תתקוף את סוריה
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 30/08/2013
כותרת: "תיסיר ח'לאד: 'נעמוד לצד העם הסורי ונזהיר מפני השלכות התוקפנות נגד סוריה'"
     "תיסיר ח'אלד, חבר הוועד הפועל של אש"ף וחבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, הזהיר מפני ההשלכות המסוכנות שייגרמו במקרה שארה"ב האימפריאליסטית ובנות בריתה בלונדון, בפריז ובאנקרה יבצעו מתקפה צבאית נגד סוריה, שכעת ברור כי מטרתה לפגוע ב-53 אתרים אסטרטגיים במחוזות סוריים שונים."

ההסתייעות באמריקנים :המחאה נגד האחים המוסלמים במצרים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/07/2013
     המציאות היא שוושינגטון רואה את קריסת שלטון המדריך [הכללי של האחים המוסלמים] במצרים כקריסה של תכנית האביב הערבי, שהיא נותנת לו חסות ומנסה להפיצו - לא רק בארצות ערב, אלא גם בכל   הארצות האסלאמיות. זאת במטרה ליצור אסלאם חדש ומגויס, שיהיה בעל בריתה ויפטור אותה מהטרחה שבלחימה בג'האדיסטים הסלפים...
לכן, האמריקנים דואגים להרחיק את הצבא המצרי מהתערבות בכוח במאבק ההמונים במצרים, כאילו שהם אינם מבחינים בשיטפון האנושי בערי מצרים, שדורש לבצע שינוי ולהחזיר את המהפכה לאנשיה, לאחר שהאחים המוסלמים  גנבו אותה

סקר פלסטיני: 78% אמרו כי אינתיפאדה שלישית תהיה הצעד הבא
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 16/12/2012
     "רוב המשתתפים בסקר השבועי של סוכנות מען היו סבורים כי הצעד הבא יהיה קרוב לוודאי אינתיפאדה שלישית כדי לבסס את הישגי העם הפלסטיני.

4543 (77.9%) אמרו כי אינתיפאדה שלישית תהיה הצעד הבא כדי לבסס את ההישגים, בעוד ש-811 (13.9%) אמרו כי מו"מ לשלום שיוביל לפתרון הוא הצעד הבא. 478 (8.2%) השיבו כי אינם יודעים."

עבאס רומז כי האלימות היא אפשרות לגיטימית
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/11/2010
יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, במסיבת עיתונאים בעקבות פגישתו עם נשיא מצרים, חסני מובראק:
     "להנהגה הפלסטינית יש שבע אופציות, ובראשן האופציה של המו"מ הישיר. ניתן למו"מ את ההזדמנות שלה הוא ראוי, ואם הוא ייכשל, האופציות האחרות יבוא בזו אחר זו. אי אפשר לדבר על חידוש המו"מ הישיר עם ישראל מבלי שההתנחלות תופסק באופן מוחלט בירושלים ובכל השטחים הפלסטינים."

עבאס רומז כי המאבק המזוין הוא אופציה במידה והמו"מ עם ישראל ייכשל
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 29/10/2010
במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ע'יט, מתייחס יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ל"אופציות" הפלסטיניות:
     "דיברנו על האופציות הפלסטיניות, ואמרנו שהאופציות הללו יבואו בזו אחר זו, אך האופציה הראשונה מביניהן היא חידוש המו"מ הישיר, אם ישראל תחדל מכל פעילויותיה ההתנחלותיות. אחר כך ישנן אופציות אחרות, שהראשונה שבהן היא לפנות אל ארה"ב ולדבר איתה. נבקש ממנה לנקוט עמדה ביחס לכל הסוגיות, ובמיוחד ביחס למדינה הפלסטינית ולהכרה בגבולות 1967 כגבולות המדינה הזו. לאחר מכן יש אופציות שנלך עימן למועצת הביטחון, עד לאופציות האחרונות שדיברנו עליהן, אך כעת אנו מתמקדים באופציה הראשונה. עם זאת, הדבר לא מונע מאיתנו להכין את עצמנו לכל האופציות שיבואו בהמשך. יש לנו שבע אופציות ולא אופציה אחת, אך לא נדלג על האופציה הראשונה אלא לאחר שימוצו כל הניסיונות בעניינה. אחר כך נלך לאופציה השנייה, והיא לדבר עם ארה"ב, ואם זה לא יצליח נעבור אל האופציה השלישית, וכן הלאה."

נציג אש"ף בלבנון: המו"מ הוא רק תחנה נוספת במאבק הפלסטיני
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 09/09/2010
     "נציג אש"ף בלבנון, השגריר עבדאללה עבדאללה, הדגיש אתמול כי המו"מ הפלסטיני-ישראלי, שהחל בוושינגטון אינו מטרה, אלא תחנה נוספת במאבק הפלסטיני... הוא אמר כי הוא סבור שישראל לא תובס בנוק-אאוט, כי אם בהצטברות של הישגים ומאבקים פלסטיניים - כפי שקרה בדרום אפריקה - על מנת לבודד את ישראל, להדק עליה את עניבת החנק, לאיים על הלגיטימיות שלה ולהציגה כמדינה גזענית סוררת.
הוא ציין כי ישראל ניצבת בפני בידוד בינ"ל והטלת ספק בלגיטימיות שלה בשל מעשיה ופשעי המלחמה שהיא ביצעה. הוא הוסיף: 'בכירים ישראלים רבים חוששים לנסוע למדינות אירופאיות בשל העמדתם לדין על פשעיהם.'"

עיתון הרש"פ: חמאס עשתה לנתניהו טובה בפיגוע הירי בחברון
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/09/2010
     "הפעולה חיזקה את הטקטיקות הפוליטיות והתקשורתיות של נתניהו, והצילה אותו מהאשמה בגרימת עוול לפלסטינים, בבדיית שקרים ובהאשמתם לשווא. הוא ילך לוושינגטון, ומול הרביעייה ועדשות העיתונות העולמית, נתניהו יתלונן על העוול של הפלסטינים כלפי הכיבוש. דמיינו לעצמכם! אנו בטוחים שבעודו מקדיר פנים מול עדשות הצלמים בוושינגטון, הוא אמר בלבו 'תודה חמאס!'"

יועץ לראש הממשלה הפלסטיני: מתקפת חמאס פגעה באינטרס הפלסטיני והעניקה הזדמנות פז לנתניהו
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/09/2010
 כותרת: "אלע'ול: הפעולות של חמאס מחזקות את אופציית ההתנחלות ומחבלות באינטרסים של עמנו."
    
"יועצו של ראש הממשלה סלאם פיאד לעניינים לאומיים, עמר חלמי אלע'ול, אמר כי מטרתה של חמאס בשתי פעולותיה, בחברון ובמזרח רמאללה, היא להעביר מסר למשתתפים במו"מ הישיר, שמדגיש כי היא נוכחת וכי המו"מ לא יתקדם בלעדיה, משום שהיא הצד הפלסטיני 'החזק' ש'מסוגל' להביא לישראל ביטחון. כראיה לכך, היא אוסרת על כל גורם שהוא לבצע פעולות נגד צבא הכיבוש מתוך גבולות רצועת עזה ומאשימה את הכוחות הלאומיים בבגידה - בשעה שמנגנוני הביטחון של הרשות לא הצליחו למנוע מהחוליות הרדומות שלה לבצע פעולות נגד ישראלים.
כמו כן, לדבריו, חמאס מחזקת את עמדתם של ממשלת הימין הקיצוני ושל עדרי המתנחלים על ידי ביצוע הפרות ופשעים תוקפניים נוספים נגד בני העם הערבי הפלסטיני והנהגתו הלגיטימית, לא כל שכן על ידי מתן הזדמנות פז לנתניהו ולדומיו מהימין הקיצוני לחדש את הבנייה בהתנחלויות, להתחמק מקיום ההתחייבויות של השלב הנוכחי [במו"מ], מהסרת המצור על הגדה ועל עזה, ולהוליך שולל את הקהילה הבינ"ל כאילו הישראלים הם קורבן של מה שמכונה 'הטרור' הפלסטיני.
יועצו של ראש הממשלה קרא למנהיגי תנועת חמאס בפּנים ובחוץ להתלכד סביב ההנהגה הפלסטינית, לחדול לבצע פעולות צבאיות בתשלום בעלות מטרות חשופות לעיני כל, לפעול לחיזוק העמדה הפלסטינית במו"מ הישיר שיביא לסיום הכיבוש הישראלי ולהקמת המדינה הפלסטינית העצמאית שבירתה מזרח ירושלים, ולא לפגוע באינטרסים הלאומיים לטובת משטר המולות האיראני ומזימותיו, שמנוגדות לבחירה ולמטרות של העם הפלסטיני."

שר ההקדשים ברש"פ מבקר את מתקפת החמאס על היתרון שנתנה לנתניהו
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 03/09/2010
דרשת יום שישי ממסגד יראת השמים (מסג'ד א-תקוא) ברמאללה, מפי שר ההקדשים, מחמוד אל-הבאש (יום שישי האחרון של חודש רמצ'אן):

"איננו רוצים להשמיץ אף אחד, אך אנו שואלים שאלה, ונשאל אותה בשיא הכנות והמרירות: מהו סוד העיתוי לביצוע פעולות חמושות בגדה המערבית? אנו רוצים לדעת את סוד העיתוי. נהרג השייח' עבד אל-עזיז אל-רנתיסי. נהרגו המנהיגים בעזה. עזה נכתשה במלחמה האחרונה, כתוש נכתשה, ולא שמענו דבר. לא שמענו כדור. לא ראינו איש, לא ראינו אף אחד. האנשים בגדה המערבית יצאו אל הגדר, קראו תיגר על ההתנחלות, על הגדר, על הדיכוי, על גניבת הקרקעות, בהתנגדות עממית, מבלי שראינו מהם [מחמאס] אף אחד. היכן הם היו?

ופתאום! ופתאום! ברגע שהנשיא אבו מאזן הגיע לוושינגטון, ברגע שנתניהו מצא את עצמו בפינה, דחוק, נאלץ לסגל ולהתאים את עצמו לגישה הבינ"ל, פתאום באה ההקלה לנתניהו, והמצוקה פקדה את הפלסטינים. הפעולה הזאת הקלה על ראש הממשלה הישראלי, ומיד אחריה שמענו את נשיא ארה"ב מדבר רק על ביטחון ישראל. כל הסוגיות הצמצטמו לכדי ביטחונה של ישראל. מי זה אשר הכשיר להם את הנסיבות הללו? אלו אשר עמדו [מתקן את עצמו]... לא אגיד אלו שביצעו, לפחות. אלו שתכננו, ונתנו אור ירוק, ונתנו את ההחלטה המדינית. הלוואי שההחלטה המדינית היית מגיעה מפלסטין, הלוואי שהיא הייתה מגיעה מעזה. היא מגיעה מטהראן. [פותח בשורה של השמצות והאשמות נגד השיעה וקשרי חמאס-איראן]..."

מתקפת הטרור של חמאס נועדה לעורר נקמה ישראלית ברשות הפלסטינית
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 02/09/2010
מאמר מאת חאפט' אלברע'ות'י, העורך הראשי של עיתון הרש"פ:
כותרת: "משחק ישן"

     "הפעולה אתמול בחברון [רצח ארבעה ישראלים בפיגוע ירי ליד צומת בית חגי] מזכירה לנו שורה של פעולות או מעשי טבח שהכיבוש ביצע בעיתוי מדויק לפני ביקוריו בוושינגטון של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון – שישה ביקורים שלכל אחד מהם קדם מעשה טבח מתוכנן של הכיבוש, על מנת לגרור תגובה פלסטינית שתבוא במקביל להגעתו לוושינגטון ותהפוך את הבסיס של הנסיעה ואת סדר היום שלה, כך שיעסוק רק בטרור הפלסטיני."

פיאד: הירי על הישראלים פוגם באינטרסים הפלסטינים
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 31/08/2010

סוכנות הידיעות הפלסטינית ופא: 
     "הרשות הפלסטינית מגנה את פיגוע הירי בחברון ורואה אותו כנוגד את האינטרסים הפלסטינים. ראש הממשלה, ד"ר סלאם פיאד, אמר כי 'הפעולה שאירעה הערב באזור חברון, והעיתוי שלה, פוגעים במאמצים של ארגון השחרור הפלסטיני [אש"ף] לגיוס תמיכה בינלאומית לעמדה הפלסטינית..."


דו"ח מעקב אחר הסתה - הרש"פ במהלך שיחות הקרבה - יוני 2010
מקור: מבט לתקשורת פלסטינית, 01/07/2010
דו"ח מיוחד זה מתעד כיצד הפרה הרשות הפלסטינית את התחייבויותיה לישראל והמערב ביוני 2010, החודש השני של שיחות הקרבה. הקש כאן לעיון בדו"ח המלא


דו"ח מעקב אחר הסתה - הרש"פ במהלך שיחות הקרבה - מאי 2010
מקור: מבט לתקשורת פלסטינית, 01/06/2010
דו"ח מיוחד זה מתעד כיצד הפרה הרשות הפלסטינית את התחיבויותיה לישראל והמערב במאי 2010, החודש הראשון של שיחות הקרבה. הקש כאן לעיון בדו"ח המלא

עבאס: לא יהיה שלום עד שכל האסירים הפלסטינים ישוחררו
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 26/08/2008
יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס:
     "לא יהיה שלום, אלא אם כל בתי הכלא [הישראלים] יתרוקנו."