מחבלים מתאבדים ו"שהאדה"
אנשים הרואים בחיים ערך עליון יתקשו להבין את דרך המחשבה של המחבל המתאבד.
מדוע פלסטינים רבים כל כך מוכנים, ואף ששים, לקחת חייהם בידם בהתקפות טרור נגד ישראל?

בכדי לשלהב בקרב האוכלוסיה הפלסטינית את המוכנות לעימות אלים עם ישראל, השתמשה הרשות במסורת אסלאמית עתיקה הקוראת למוסלמים לשאוף למות מות קדושים בקרב למען האסלאם ואללה – "שהאדה."

הרשות הפלסטינית גרמה לאזרחיה לראות מסורת זו כרלוונטית כיום בקונפליקט עם ישראל.

החדרת הרעיונות השיטתית החלה זמן קצר לאחר האינתיפאדה השנייה (2000) ונמשכת עד ימינו. הרש"פ מציגה את עיקרון ה"שהאדה" כמצווה אסלאמית דתית מחייבת, למבוגרים וילדים כאחד.


הרשות הפלסטינית כיום היא חברה הסוגדת למוות.
גמולו של השהיד: 72 בתולות
הפרס העיקרי המובטח לשהיד הפלסטיני הוא הגעה לגן העדן, בו ממתינות לו 72 בתולות שחורות עין. אחד מאנשי הדת הפלסטינים הבהיר כי זוהי מסורת אסלאמית אותנטית, שמטרתה "לעורר במוסלמים תשוקה לגן עדן":
 
"הוא [מחמד] אמר בחדית' [טקסט אסלאמי מסורתי]:
'ארמון בגן עדן [הבנוי] מפנינים ובו שבעים חצרות מאבן אודם, בכל חצר שבעים בתים מאבן אזמרגד ירוקה. בכל בית שבעים מיטות. על כל מיטה שבעים מזרנים מכל צבע ועל כל מזרן אישה'
...נועד לעורר תשוקה במוסלמים [להגיע] לגן עדן… כדי להיות ראויים לו, משום שאין שוכנים בה אלה שלושה: נביאים, צדיקים ושהידים."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 02/01/2004]
 
מסרים אלה מגיעים מכל הכיוונים: אנשי דת בכירים, שידורי חדשות בטלוויזיה, ספרי לימוד ואפילו קליפים מוסיקליים. עיתוני הרשות מתארים תדיר את המוות, ומסקרים הלוויות של מחבלים כ-"חתונות." רעיונות אלה השפיעו עמוקות על החברה הפלסטינית, עד כדי שאימהות חוגגות את מות בניהן כשהידים כ"חתונות", ואפילו מספרות כי ההבטחה להתחתן עם הבתולות בגן העדן היא זו שעודדה את בניהן להילחם בישראל ולהיהרג.

קליפ זה הוא דוגמא לאינדוקטרינציה/החדרה של מסרי הרש"פ. בקליפ זה, המשודר מאז שנת 2000 ועד היום, שהיד פלסטיני מגיע לגן העדן האסלאמי וזוכה לקבלת פנים של נשים בעלות עיניים שחורות לבושות בלבן. כפי שאמר איש הדת הפלסטיני, המטרה היא "לעורר במוסלמים תשוקה לגן העדן."

להלן דוגמאות נוספות להבטחות וליחס לשהידים בחברה הפלסטינית ובאסלאם:
הורים של מחבל חוגגים את "מותו כשהיד" של בנם כמו "חתונה"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 17/02/2018

אביו של המחבל חמזה זמאערה:
"חמזה אינו רק הילד שלי, הוא הבן של פלסטין. חמזה נפל כשהיד בהגנה על אדמת פלסטין. חמזה נפל כשהיד בהגנה על אל-אקצא, ירושלים, והאסירים. השבח לאללה."
אימו של המחבל חמזה זמאערה: "אני מבקשת מאללה שיעניק לו גמול כשהיד. אנשאללה, הוא יהיה עם הנביאים, השהידים, והצדיקים. אני מברכת את כל מי שבאו היום ללוות את בני בחתונתו. בני הוא קורבן למען המולדת, קורבן למען פלסטין, קורבן למען דת האסלאם, וקורבן למען כל פלסטין."
לחץ לצפייה בסרטון

הפלסטינים משתמשים במושג "חתונה" בנוגע למותם של שהידים ולמסע הלוויה שלהם כי לפי המסורת האיסלאמית הם בדרכם להתחתן עם 72 בתולות גן העדן.

חמזה זמאערה – מחבל פלסטיני שדקר מאבטח ישראלי בכניסה לכרמי צור קרוב לחברון ב-07/02/2018. זמאערה נורה ונהרג במהלך הפיגוע על ידי מאבטח אחר.‎

קליפ בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ מעודד מוות למען אל-אקצא ופיגועי התאבדות: "אלוהי, הענק לנו את השהאדה... מיליון חתנים וכלות... כתבו את הכְּתוּבָּה בדם"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 20/01/2018

קליפ "אל-אקצא קורא [לנו]". הקליפ יצא בשנת 2000 באינתיפאדה השנייה, של הזמר המצרי מחמד פוא'ד.

מילות השיר: "אל-אקצא קרא [לנו], וקריאתו היא יקרת ערך
למענו, החיים הם חסרי חשיבות, אפילו אם הם יקרים...
אלוהי, הענק לנו את מות השהידים, שם (בפלסטין)
אלוהי, הבטח לנו, אנו מתחננים בפניך...
מיליון חתנים וכלות בחגיגה
כתבו את הכְּתוּבָּה בדם על ההינומה..."
לחצו לסרטון

הקליפ שודר בהטלוויזיה הרשמית של הרש"פ ב-11, 17 ו-19 בדצמבר 2017, וב-8, 10, וב-20 לינואר 2018; גרסה אחרת של השיר שודר בערוץ עודה בהנהלת פת"ח, 23-24/01/2017 ו-4 פעמים ב-22/07/2017.

לחצו "לכתבה המלאה" לעוד

פת"ח מפרסמת תמונות קרובות משפחה של מחבל שנהרג, מחלקות סוכריות כדי לחגוג את "חתונתו"
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 30/01/2016

בטקסט: "אמו של השהיד חסין אבו ע'וש ואחותו של השהיד אבראהים עלאן מחלקות ממתקים במהלך חתונת [לוויית שהיד נחשבת לחתונה עם 72 הבתולות בגן עדן] השהיד אבראהים עלאן בבית עור תחתית"

אבראהים עלאן וחסין אבו ע'וש ביצעו פיגוע דקירה ב-25 בינואר 2015 במכולת בבית חורון. בפיגוע נרצחה שלומית קריגמן, בת 24, ואישה נוספת בת 60 נפצעה באורח בינוני. בנוסף, המחבלים פיזרו מספר מטעני צינור שלא התפוצצו, ונורו למוות על ידי מאבטח של היישוב.


פת"ח מפרסמת הודעה על מותם של 3 מחבלים: "סניף צפון חברון של תנועת פת"ח מלווה לכלולות את שהידי הצדק והאחווה"
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 10/01/2016
טקסט בפוסט: "הודעה על מות שהידי הצדק והאחווה"
כיתוב על הפוסטר:
"הו "אלעאצפה" [פת"ח]
אל תשאירי את דמי ללא נקמה
הסניף הארגוני סעיר בסניף צפון חברון של תנועת פת"ח מלווה לכלולות
את שהידי הצדק והאחווה
השהיד  אחמד סאלם אלכואזבה
השהיד מהנד זיאד אלכואזבה
השהיד עלאא' עבד אלכואזבה
המהפכה היא עד הניצחון"

אחמד כואזבה, מהנד כואזבה ועלאא' כואזבה-  3 קרובי משפחה שניסו לבצע פיגוע דקירה סמוך לטרמפיאדה בגוש עציון ב-7 בינואר 2016. ה-3 נורו ונהרגו כאשר שלפו סכינים וניסו לפגוע בכוח צה"ל שביקש לערוך להם בידוק.
 
 

גורם רשמי ברש"פ על מחבל שרצח 2 ישראלים: "מהווה דוגמא ומופת לדורות של צעירים"
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 14/11/2015
כותרת: "רמאללה: עצרת הספד לשהיד מהנד אלחלבי"
"עצרת ההספד של השהיד מהנד אלחלבי, שארגנה תנועתו הג'האד האסלאמי באולם סלים אפנדי בעיר אלבירה ביום שבת בצהריים, הפכה לחתונה לאומית, שכולם הסכימו במהלכה על חשיבות המשך אינתיפאדת ירושלים, בהיותה תגובה טבעית לתוקפנות הכיבוש, התנחלותו ומסעות הייהוד שלו. כמו כן, המשתתפים בחתונת השהאדה הסכימו פה אחד כי פעולת הגבורה של השהיד מהנד הייתה הנפץ שפוצץ את האינתיפאדה, והדגישו כי יש לסיים את הפילוג ולחזק את האחדות הלאומית נגד הכיבוש וכנופיות המתנחלים...
בתורו, חבר הוועד הפועל של אש"ף וסמזכ"ל החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, קיס עבד אלכרים 'אבו לילא', החל את דבריו במילים שחרת השהיד מהנד אלחלבי בעמוד הפייסבוק שלו יום לפני עלייתו [השמיימה], והכריז בהן על פרוץ האינתיפאדה השלישית.

לקריאת המאמר המלא לחץ "לכתבה המלאה" למטה

פת"ח מאדירה מחבל שדקר: "מלווה לכלולות את השהיד"
מקור: עמוד הפייסבוק הרשמי של תנועת פת"ח, 26/10/2015

טקסט בתמונה: "דרך המאבק
סניף צפון חברון בתנועת השחרור הלאומי הפלסטיני 'פת"ח' מלווה לכלולות את בנו השהיד ראא'ד סאכת עבד אלרחמן ג'ראדאת מבצע פעולת הדקירה בצומת בית ענון".
בטקסט: "תנועת פת"ח מודיעה על מות בנה השהיד, ראא'ד ג'ראדאת עליו השלום".
 
 
 

במסגרץ קייטנה במסגד אל-אקצא נאמר לילדים: שהידים לוחמים זוכים לשבעים בתולות
מקור: ערוץ היוטיוב של מסגד אל-אקצא, 26/07/2015

השיח' מדבר לפני ילדי קייטנת אל-אקצא על לוחמי הריבאט, שהידים, והבתולות הממתינות להם בגן העדן.
 השיח' ח'אלד אל-מוגרבי מעביר שיעור באסלאם לילדי קייטנת מסגד אל-אקצא: "בואו נדבר על החדית' של הנביא מוחמד בנושא הריבאט (מלחמה/מאבק דתי להגנה על אדמה אסלאמית). החדית' משווה בין דרגתו של השהיד לבין דרגתו של לוחם הריבאט [שמת כשהיד]. הנביא אומר... לשהיד מוענקות שלוש זכויות: חטאיו נמחלים עם פרץ הדם הראשון. הוא מתחתן עם שתי [בתולות] שחורות-עין. הוא מעיד לטובת 70 מבני משפחתו.
באותו חדית' עצמו, הנביא אומר על לוחם הריבאט [שמת כשהיד]... הוא מתחתן עם 70 [בתולות] שחורות עין. השהיד מקבל שתיים, ולוחם הריבאט מקבל 70 [בתולות] שחורות עין, כלומר פי 35 מהשהיד. הנביא אומר... לוחם הריבאט שמת במהלך ביצוע ריבאט יכול להעיד לטובת מי שהוא רוצה ביום הדין, שנמשך 50,000 שנים."
עובר אורח: "[הילדים] בכלל מבינים מה אתה אומר?"
 ילדי הקייטנה: "אללה אכבר! אללה אכבר!"
 השייח' ח'אלד אל-מוגרבי: "עזוב אותנו בשקט. עזוב אותנו בשקט."
 עובר אורח: "ילדים כאלה מסוגלים להבין דברים כמו ריבאט, שהאדה ו[בתולות] שחורות עין? אדם עם זקן לבן כמוך, תתבייש. תן שיעורים כאלה לנו [למבוגרים], לא לילדים. תסתכל על הילדים האלה, אתה ממלא את הראש שלהם בכאלה דברים?"
 ילדי הקייטנה: "ברוח, בדם, נפדה את אל-אקצא!"
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן


 


פת"ח חולקת כבוד לרוצח של 2: "תהא מנוחתך עדן, שהיד"
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 15/01/2015

טקסט על התמונה: "בשם אללה הרחמן והרחום:
'הילחמו בהם, וכך יענישם אללה בידיכם, וימיט קלון עליהם, ויושיט לכם עזרה כנגדם, ויביא מרפא ללבם של אנשים מאמינים' [קוראן, סורה 9, פסוק 14, מבוסס על תרגום אורי רובין]
בגאווה רבה מלווים גדודי השהידים של אל-אקצא לכלולות את האריה האמיץ, מבקש-השהאדה
השהיד הגיבור
סעיד איבראהים רמדאן
מבצע הפעולה ההרואית בירושלים ביום שלישי ה-22/01/2002. הבטחת וקיימת, ואנו מחויבים לך."

טקסט בפוסט: "התגובה השנייה של גדודי השהידים של אל-אקצא על ההתנקשות בחיי ראא'ד אל-כרמי, שהייתה מרעידת-אדמה, לא איחרה לבוא: הפעולה ההרואית בירושלים בתאריך 22/01/2002, שאותה ביצע מבקש-השהאדה סעיד רמדאן. תהא מנוחתך עדן, שהיד."

הערה: סעיד רמדאן - מחבל מגדודי השהידים של אל-אקצא (היחידה הצבאית של פת"ח), שביצע ב-22/01/2002 פיגוע ירי ברחוב יפו בירושלים. בפיגוע נרצחו שתי נשים: שרה המבורגר (בת 78) ואורה סנדלר (בת 55), ועשרות נפצעו. המחבל נורה על ידי שוטרים שהיו במקום ונהרג.

בכיר בפת"ח מביע את גאוותו בכך שנשים פלסטיניות חוגגות את הפיכת השהיד ל"חתן"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 15/05/2012
ראיון עם עבאס זכי, חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, בתכנית הטלוויזיה הפלסטינית "פלסטין הבוקר הזה":
     זכי: "ולמעשה, התחלנו בתהליך של ארגון ואיסוף מידע מדויק, כדי לצאת במהפכה של הפת"ח בינואר 65'. מאז ועד היום, 48 שנים של מפלי דם, יזע ודמעות, יש לנו עליות וירידות, אך האויב חש כל יום שהוא נסוג. אנו משתמשים בכל תקופה בצורה אחרת של מאבק, פעם בנשק, פעם באבן ופעם בקיבות ריקות (כינוי לשביתות רעב), כך שננצח את התליין הזה במערכה שלנו. אני סמוך ובטוח כי העם העצום הזה, הזיכרון, אהבת פלסטין והגיאוגרפיה של פלסטין עדיין חיים בראשו. הילדים אשר אמרו עליהם שהם לא יכירו את הארץ, מכירים אותה כעת יותר מהמשכילים ומהמבוגרים ומקריבים [למענה]. הנשים אשר מבצעות פעולות אסתשהאד [פיגועי התאבדות/הקרבה], ומשמיעות צהלולים לשהיד, ושרות לחתן [כינוי לשהיד]. הדבר מראה מהי זכות שיש לה דורש, ושהעם הפלסטיני מוכן להקריב עד שימחק את היום השחור הזה [יום הנכבה] במאבקו... יום אחרי יום, אם ירצה אללה, התמונה תהיה ברורה יותר. אמריקה היא לא גורלנו. נכון שיש בה 6 מיליון יהודים. הם אלו אשר מצביעים לנשיא ולקונגרס ושולטים בו. הישראלים שולטת באמריקה באמצעות קולות אלו. יש לנו 15 מיליון קולות ערביים ומוסלמיים. היה באפשרותם של אלו באמריקה, אם 5 מיליון מצביעים כאיש אחד הם יבטלו את שליטת היהודים על הממשל ועל הקונגרס האמריקאי. כאשר תהיה שם הנהגה אמריקאית אשר מאמינה בעקרונות של ג'ורג' וושינגטון ואינה צמודה להחלטות של הקיצונים בתל-אביב אולי המשוואה כולה תשתנה, ונתחיל לפעול בשביל תקוותנו, ולהפוך אותן לעובדות. הם חיים בשביל מחלותיהם ובשביל איבותיהם, והם ימותו ברשות אללה."

"נברך כל שהיד כאילו היה חתן"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 11/02/2010
אם פלסטינית עם קבלת הידיעה כי בנה נהרג בהפצצת חיל האוויר:
     "כל חיינו ייחלנו ל'שהאדה' שלו. אנחנו יודעים שהוא רצה למות כשאהיד. כל פעם שהוא יצא, נהגתי לומר לו ש'אללה יהיה איתך'. ידענו שהוא רצה להיות שאהיד. השבח לאללה, הוא ביקש את ה'שהאדה' והוא קיבל אותה. המסר שלי לכל אמא הוא שתקריב את הילד שלה למען פלסטין."
אישה נוספת: "בשם אללה, אנו מברכים כל שאהיד כאילו היה חתן." הקש כאן לצפיה בסרטון

בתולות יפות ממתינות לשהידים המוסלמים בגן עדן
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 07/02/2010

קליפ מוזיקלי בטלויזיה הפלסטינית הרשמית (2000 – 2010) נועד לעודד גברים פלסטיניים להיהרג בעימות הישראלי-פלסטיני בכדי לזכות בפרס: בתולות יפות בגן עדן. הקליפ מציג אישה שנורית למוות ומצטרפת לשאר הבתולות בגן עדן. לאחר מכן, גבר נהרג, ובהגיעו לגן עדן פוגש את הבתולות שהמתינו לבואו. הטלויזיה הפלסטינית מעודדת באופן דומה 'שהאדה' של ילדים על ידי הבטחות לפרסים 'ילדותיים' בגן עדן. הקש כאן לצפייה בסרטון

72 נשים ממתינות למי שמת למען אללה: שש סגולות מוזכרות בדרשת חמאס
מקור: ערוץ אל-אקצא (חמאס), 01/01/2010
      "כפי שאללה בחר ממיטב יצירי כפיו, להיות הנביאים והשליחים, כך אללה בחר מבינינו וממיטב יצירי כפיו את השהידים... הו אללה, הענק לנו את השהאדה למענך, הו ריבון העולמים! צרף אותנו לשהידים!... השהיד של העולם הזה והעולם הבא הוא מי שעלה לאללה בשדה הקרב... זוהי דרגת השהאדה הנעלה ביותר..." הקש כאן לצפייה בסרטון

פת"ח, אש"ף מלווים שהידים ל"חתונתם"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 27/12/2009
     גדודי חללי אל-אקצא [פת"ח] נטלו אחריות לרצח של הרב מאיר אבשלום חי בפיגוע ירי. ישראל חיסלה שלושה מהמחבלים שהיו מעורבים בפיגוע
. תגובת הרשות הפלסטינית היתה תמיכה חד משמעית והאדרת הרוצחים כגיבורים פלסטיניים ושהידים.
פוסטר של פת"ח מוקיר את שלושת המחבלים וחתום עם דברי ניחומים של יו"ר הרשות, מחמוד עבאס. זהו המלל המופיע על גבי הפוסטר:

"עם כבוד והערצה לאלו היותר מכובדים מאיתנו." [התייחסות לכבוד הגדול שבתואר 'שהיד']
"הארגון לשחרור פלסטין, פת"ח, מלווה אותם לחתונתם." [התייחסות לאמונה האסלאמית כי השהידים מתחתנים עם בתולות בגן עדן]
"השהיד, המפקד, הגיבור: רסאן אבו שארה.
השהיד, המפקד, הגיבור: ראא'ד אל סקארגי
השהיד, המפקד, הגיבור: ענאן סובה
מנכ"ל לשכת הנשיאות מביע תנחומיו לשהידי שכם - בשם הנשיא [עבאס]"

ספר לימוד פלסטיני: מוות ה"שהאדה" הוא חתונה
מקור: שפה ערבית ומדע הלשון, כיתה י"ב, עמ' 12, 01/01/2009
      "מולדתי! לא אבכה בכלולות אלה, שהרי ערביותנו אינה מתירה לנו לבכות את השהידים"
[מתוך שיר מאת אלמתווכל טה, ראש ארגון הסופרים הפלסטיני, לשעבר סגן שר ברשות]
ספר לימוד זה פורסם בשנת 2008, ונמצא בשימוש ברשות הפלסטינית כיום (2009).

רצח שמונה אנשים: מואדר כ"חתן" בדרכו ל"חתונה"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/03/2008
העיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית מבכה על כך שישראל מנעה חגיגות ענק סביב לווית המחבל שביצע את פיגוע החדירה לישיבת מרכז הרב, ורצח שמונה תלמידים. העיתון הפלסטיני מתאר את הציפייה ל"טקס החתונה," והאכזבה כשה"חתן" נקבר ללא טקסים וחגיגות.
     "הם רצו שזו תהיה חתונה [לוויה] שקטה, ללא מוסיקה, כשהם חושבים שכך תשכח ירושלים את חתנה [המחבל שרצח שמונה תלמידי תיכון ישראליים]... אך החתונה לא תסתיים כך... היא תימשך שלושה ימים רצופים בהם תקבל אל-סוואחרה [הכפר] את כל הבאים לברך את החתן ותתלה את תמונותיו כשהן מחובקות בדגלי המולדת."

איש דת ברשות: השהידים יזכו ב-72 בתולות
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 03/11/2006
      "בכך שאללה מברך את דם השהיד, הוא סולח לו, כבר עם טיפת הדם הראשונה. ומכניסו לגן-עדן, ומגן עליו מהפחד, ומחתן אותו עם 72 בתולות שחורות-עין."

אימהות מלמדות את בנותיהן כי ה"שהאדה" היא חתונה
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 15/12/2004
סנאא' עידה, בכירה במשרד לענייני רווחה ברשות הפלסטינית:
     "אישה כלשהי שאומרים לה שבנה נדרס ומת, היא בהלם, עצב, בוכה, נעשית חולה וחווה התמוטטות עצבים. כאשר אנו אומרים לה [לאם הפלסטינית], שבנה 'הסתשהד,' היא יוצאת בשמחה, כמו אומרת 'אל תבואו לנחם אותי, בואו לברך אותי, חלקו משקאות.' הן רואות בו חתן"
סנאא': "זוהי האישה הפלסטינית. היא מורישה זאת. אפילו כאשר הילדות הקטנות באות ואומרות 'אחינו שהיד' [משנה] והיא אומרת: 'לא, חתן.' היא מורישה את הדברים האלו לילדיה, לבנותיה, לבנות בנותיה."
הקש כאן לצפייה בסרטון

נשים חוגגות את יום מות בנן כשהיד כ"חתונה"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 17/11/2004
אימותיהם של מחבלים מתאבדים: "מחלקות ממתקים" לחגוג את החתונה
     מנחה התכנית: "הם [ישראל] מאשימים את האם הפלסטינים בשנאת בניה, ובעידודם למוות."
אם של מחבל מתאבד: "איננו מעודדות את בנינו למות. אנו מעודדות אותם ל'שהאדה' למען המולדת, למען אללה... איננו אומרים לאימהות השהיד שבאנו לנחמן, אנו אומרים 'באנו לברך אותך לכבוד חתונך בנך.'
אנו מחלקים משקאות, ממתקים. 'ניחום האבלים' שלנו מוקף בשמחת החתונה." הקש כאן לצפייה בסרטון

אימו של מחבל מתאבד: הוא אמר "72 בתולות גן עדן מחכות לי"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 11/07/2004
אימו של מחבל מתאבד:
     "כאשר הגיעה הידיעה על מותו הנחתי יד על הלב ואמרתי: 'השבח לאללה.' [כשגופתו הובאה] נישקתי אותו מכאן ומכאן ואמרתי: 'השבח לאללה.' צהלתי משמחה ואמרתי: 'השבח לאללה! בני שהיד, שהיד, שהיד.' פעם הוא צחק עלי ואמר לי: 'אימא, אני רוצה להתחתן.' עניתי: 'השבח לאללה.' ואז הוא אמר: 'אני רוצה גם שהאדה.' אמרתי: 'אז איך בכוונתן להתחתן, סמיר?' הוא ענה לי: '72 בתולות גן עדן מחכות לי.'" הקש כאן לצפייה בסרטון

האם איחלה לבנה `שהאדה` כדי שיתחתן עם בתולות גן העדן
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 21/01/2003
אימו של שהיד טוענת כי תמכה בשאיפות בנה למוות:
     "הוא תמיד היה חולם על ה'שהאדה,' זו היתה מטרתו הראשונה והאחרונה בחיים.
אמרתי לו: 'יקירי, כולנו רוצים להיות שהידים.'
הוא אמר: 'בכל העולם כולו, איני מעלה בדעתי מישהי להינשא לה. אני רוצה להתחתן עם 'שחורות העין' (בתולות גן העדן)'
אמרתי: 'אם אלו מחשבותיו, אני מאחלת לו שהאדה.' הקש כאן לצפייה בסרטון