מחבלים מתאבדים ו"שהאדה"
אנשים הרואים בחיים ערך עליון יתקשו להבין את דרך המחשבה של המחבל המתאבד.
מדוע פלסטינים רבים כל כך מוכנים, ואף ששים, לקחת חייהם בידם בהתקפות טרור נגד ישראל?

בכדי לשלהב בקרב האוכלוסיה הפלסטינית את המוכנות לעימות אלים עם ישראל, השתמשה הרשות במסורת אסלאמית עתיקה הקוראת למוסלמים לשאוף למות מות קדושים בקרב למען האסלאם ואללה – "שהאדה."

הרשות הפלסטינית גרמה לאזרחיה לראות מסורת זו כרלוונטית כיום בקונפליקט עם ישראל.

החדרת הרעיונות השיטתית החלה זמן קצר לאחר האינתיפאדה השנייה (2000) ונמשכת עד ימינו. הרש"פ מציגה את עיקרון ה"שהאדה" כמצווה אסלאמית דתית מחייבת, למבוגרים וילדים כאחד.


הרשות הפלסטינית כיום היא חברה הסוגדת למוות.
גמולו של השהיד: 72 בתולות
הפרס העיקרי המובטח לשהיד הפלסטיני הוא הגעה לגן העדן, בו ממתינות לו 72 בתולות שחורות עין. אחד מאנשי הדת הפלסטינים הבהיר כי זוהי מסורת אסלאמית אותנטית, שמטרתה "לעורר במוסלמים תשוקה לגן עדן":
 
"הוא [מחמד] אמר בחדית' [טקסט אסלאמי מסורתי]:
'ארמון בגן עדן [הבנוי] מפנינים ובו שבעים חצרות מאבן אודם, בכל חצר שבעים בתים מאבן אזמרגד ירוקה. בכל בית שבעים מיטות. על כל מיטה שבעים מזרנים מכל צבע ועל כל מזרן אישה'
...נועד לעורר תשוקה במוסלמים [להגיע] לגן עדן… כדי להיות ראויים לו, משום שאין שוכנים בה אלה שלושה: נביאים, צדיקים ושהידים."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 02/01/2004]
 
מסרים אלה מגיעים מכל הכיוונים: אנשי דת בכירים, שידורי חדשות בטלוויזיה, ספרי לימוד ואפילו קליפים מוסיקליים. עיתוני הרשות מתארים תדיר את המוות, ומסקרים הלוויות של מחבלים כ-"חתונות." רעיונות אלה השפיעו עמוקות על החברה הפלסטינית, עד כדי שאימהות חוגגות את מות בניהן כשהידים כ"חתונות", ואפילו מספרות כי ההבטחה להתחתן עם הבתולות בגן העדן היא זו שעודדה את בניהן להילחם בישראל ולהיהרג.

קליפ זה הוא דוגמא לאינדוקטרינציה/החדרה של מסרי הרש"פ. בקליפ זה, המשודר מאז שנת 2000 ועד היום, שהיד פלסטיני מגיע לגן העדן האסלאמי וזוכה לקבלת פנים של נשים בעלות עיניים שחורות לבושות בלבן. כפי שאמר איש הדת הפלסטיני, המטרה היא "לעורר במוסלמים תשוקה לגן העדן."

להלן דוגמאות נוספות להבטחות וליחס לשהידים בחברה הפלסטינית ובאסלאם: