אישים בהנהגת פת"ח והרש"פ

מחמוד עבאס

נושאים בדף זה
1- האדרת טרור ואלימות
2- האלימות היא אופציה לגיטימית
3- אחריות אישית על פעילות הטרור
4- קשרים עם אוייבי המערב
5- עידוד שנאה
6- סוגיית ירושלים
7- אי הכרה בישראל
8- על תהליך השלום
9- נאומים לקהילה הבינלאומית


האדרת טרור ואלימות

עבאס: "השהידים ומשפחותיהם הם מקודשים, [וכך גם] הפצועים האסירים. לכולם עלינו לשלם"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 28/10/2018

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס:
"אני אומר לכולם: משכורות השהידים, האסירים והפצועים שלנו הן קו אדום. הם [ישראל] מנסים, בכל האמצעים, ולוחצים בכל האמצעים – והם עדיין לוחצים: 'אסור לכם לשלם את זה.' הם אפילו יקזזו מהכספים שלנו שנמצאים אצלם את הסכום שאנחנו משלמים לשהידים.אמרנו שזהו קו אדום. ולא ניתן [לזה לקרות]. מאז 1965 ועד היום, הדבר הזה הוא מבחינתו דבר קדוש. השהידים ומשפחותיהם הם מקודשים, [וכך גם] הפצועים, האסירים. לכולם עלינו לשלם. גם אם ישאר לנו רק גרוש אחד – הוא עבורם ולא עבור האנשים החיים."
לחץ לצפייה

מחמוד עבאס מעודד זריקת אבנים, משבח נער בן 12 שזרק אבנים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/09/2015
כותרת: "הנשיא במהלך פגישתו עם משפחת אלתמימי מהכפר נבי צלאח."
 

כותרת: "הנשיא [מחמוד עבאס]: פשעי הכיבוש החוזרים ונשנים לא יעברו בשתיקה"
     "הנשיא מחמוד עבאס קיבל אתמול [03/09/2015] במשכן הנשיאות בעיר רמאללה את משפחת השהיד מוחמד אל-אטרש, שנהרג על ידי כוחות הכיבוש הישראלי במחסום זעתרה, דרומית לעיר שכם, ואת משפחתו של הילד מוחמד אל-תמימי, שכוחות הכיבוש הישראלי תקפו אותו וניסו לעצור אותו בכפר נבי צאלח, מערבית לעיר רמאללה. הנשיא ניחם את משפחת השהיד, והדגיש כי פשעים חוזרים ונשנים אלו נגד העם הפלסטיני לא יעברו בשתיקה...
במהלך קבלת הפנים של משפחתו של הילד מוחמד אל-תמימי, שיבח הנשיא את אומץ לבה של משפחת אל-תמימי ואת האופן שבו היא עומדת מול עריצות הכיבוש ותקיפות חייליו. בנוסף, הוא הדגיש כי דבר זה מוכיח את מידת דבקותו של העם הפלסטיני בארצו. הנשיא הדגיש כי ההתנגדות העממית הבלתי אלימה [הכוונה לזריקת אבנים - העורך] נגד הכובש מהווה נשק עוצמתי בידי העם הפלסטיני, שחושף את זיופו של הכיבוש ומראה לכל העולם את הברבריות שלו וכן את זכותו של עמנו להגדרה עצמאית ולהקמתה מדינתו העצמאית כשאר עמי העולם. בפגישה נכחו מזכ"ל הנשיאות, טייב עבד אל-רחים וחבר הוועדה המרכזית של פת"ח מחמוד אל-עאלול."
לחץ כאן לדיווח

הערה: מוחמד אל-אטרש - ניסה לדקור שוטר מג"ב בצומת תפוח בגדה המערבית ב-17/08/2015. הוא נורה למוות על ידי שוטר אחר שהיה במקום.
מוחמד אל-תמימי - ילד בן 12 שהשליך אבנים לעבר חיילי צה"ל במהלך הפגנה בכפר נבי צלאח בגדה המערבית. כשחייל צה"ל ניסה לעצור אותו, בני משפחתו התנפלו על החייל ותקפו אות

עבאס מעניק את אות "כוכב הכבוד הצבאי" למחבלת שניסתה לפוצץ אולם קולנוע בשנת 1967
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 18/05/2015


מזכ"ל הנשיאות טייב עבד אל-רחים: "צו לשנת 2015. נשיא מדינת פלסטין וראש הועד הפועל של אש"ף: בהסתמך על הסמכויות הנתונות לנו ומתוך מטרה לממש את טובת הכלל הענקנו את הצו שלהלן: 
סעיף 1 -  הענקת אות כוכב הכבוד הצבאי לאחות הלוחמת פאטמה ברנאוי, האסירה הראשונה של המהפכה הפלסטינית המודרנית.
סעיף 2 - הבעת הערכה לתפקידה החלוצי במאבק, הקרבתה למען מולדתה למען עמה ולמען מהפכתו ונכונותה לתת ולהעניק למן ההתחלה ועד עכשו.
מחמוד עבאס, נשיא מדינת פלסטין וראש הועד הפועל של אש"ף."
לצפייה בסרטון לחץ כאן
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

פאטמה ברנאוי- ברנאוי הניחה פצצה בבית קולנוע בירושלים ב-1967 בניסיון לרצוח אזרחים. הפצצה התגלתה, והמחבלת ברנאוי ישבה 10 שנים בכלא הישראלי.

 


האלימות היא אופציה לגיטימית
עבאס: "ניסינו את האינתיפאדה בשנת 2000"
מקור: אל-איאם, 06/09/2010
"ניסינו את האינתיפאדה בשנת 2000, והיא החריבה את כל מה שבנינו. אם הערבים היו רוצים להילחם, הרי שאנחנו נהיה הראשונים שיילחמו. אמרתי להם בפסגת סרת [הפסגה הערבית בלוב]: 'אם אתם רוצים מלחמה – לכו לפנינו. אין זה אפשרי שנלך לבד, אלא שהם יהיו לפנינו ואנחנו אחריהם. לא נרשה שהם יילחמו באמצעותנו. אחד מהם [המנהיגים] דיבר על ההתנגדות, אמרתי לו: "העם הפלסטיני לא מעוניין בהתנגדות, אנחנו כרשות לא מעוניינים בהתנגדות, חמאס זנחה את ההתנגדות, היא מונעת את [שיגור] הרקטות ומדברת על תהדיאה. על כן, אם הוא מעוניין בהתנגדות, שיבצע בעצמו. אין דבר קל יותר מאשר להרים כרזה [שבה כתוב]: קדימה, אנשים! ואחרי חצי שעה נחטוף סטירה ונמצא את עצמנו על הרצפה. אין זה אפשרי לאדם אחראי להתנהג כך".

עבאס תומך בשימוש "כל האמצעים" על מנת לשחרר מחבלים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 06/10/2009
     מראיין: "שלטונות הכיבוש (ישראל) שחררו 20 אסירות פלסטיניות בתמורה לקלטת וידיאו בת דקה אחת שמוכיחה כי גלעד שליט בחיים. מה דעתך על כך?"
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס: "אני רואה זאת מזווית אחת, 20 אסירות פלסטיניות יצאו מהכלא. ייתכן שהמחיר גבוה או נמוך, אבל זה לא העניין. העניין הוא שמספר אסירים יצאו [מהכלא], דבר שנותן תקווה למספר גדול של אסירים. יש לנו 11,000 אסירים. ובהכרח עלינו לפעול כל הזמן, תמיד להוצאתם מהכלא בכל האמצעים."
לחץ לצפייה בסרטון

עבאס: הרשות הפלסטינית יכולה להתעלם מדרישות ארה"ב, על אף שזו מעניקה לרש"פ 460$ מיליון כספי סיוע בשנה
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 24/01/2011
     "הנשיא הדגיש כי ההנהגה הפלסטינית תקבל בספטמבר הקרוב החלטה שלא עלתה על דעתו של איש, אם ייכשלו האופציות העומדות על הפרק בעניין תהליך השלום... ארה"ב מסייעת לנו בסכום של 460 מיליון דולר בשנה, ואין משמעות הדבר שהם מכתיבים לנו מה שהם רוצים, משום שאנו עושים את מה שאנו רואים בו תועלת לענייננו. אני מזכיר שהם אמרו 'אל תלכו לפסגה הערבית בדמשק', והלכנו. הם דרשו שלא נחתום על מסמך הפיוס המצרי, ושלחנו את האח עזאם אל-אחמד, שחתם עליו... אמרתי לא פעם שאם הערבים רוצים מלחמה - אנחנו איתם. אני אינני יכול להילחם לבדי. ניסינו את הפעילות הצבאית במהלך האינתיפאדה השנייה ובמהלך המתקפה על עזה בסוף שנת 2008 ובתחילת שנת 2009, לאחר הסירוב לחידוש ההרגעה [בהתייחסו לחמאס], והדבר הביא עלינו הרס. 25% מהבתים בעזה עדיין הרוסים... כאשר נגיע להסכם בעניין הקמת המדינה הפלסטינית, אנו מוכנים להסכים [לנוכחות של] כוח ביטחוני בינ"ל, בתנאי שלא יהיה במדינתנו ישראלי אחד – אזרח או איש צבא." הקש כאן לצפייה בפרסום PMW
 


אחריות אישית על פעילות הטרור
מחמוד עבאס: אני הוריתי על ביצוע ההתנגדות [האלימות]
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 14/02/2005
יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס:
     "אני דורש את [שחרור] האסירים מכיוון שהם בני אדם שביצעו פעולה שאנחנו - אנחנו -פקדנו עליהם לבצע, אנחנו כרשות. אי אפשר להעניש אותם כשאנחנו יושבים סביב שולחן אחד ועורכים משא ומתן.זאת מלחמה. ובמלחמה, אתה [ישראל] פקדת על חייל להרוג, ואני פקדתי על בני, או אחי, או על מישהו אחר שיבצע את חובת ההתנגדות [שם קוד לאלימות] זה הרג, וזה הרג. אז מדוע, ידיו של האדם הזה מגואלות בדם, ואסור לשחרר אותו מהכלא." הקש כאן לצפייה בסרטון

עבאס: אני יריתי את הכדור הראשון נגד ישראל
מקור: אל-דוסתור (ירדן), 28/02/2008
מחמוד עבאס, יו"ר הרשות הפלסטינית:
"כעת אנחנו נגד המאבק המזוין מפני שאיננו יכולים. בעתיד, הדברים עשוים להשתנות. היה לי הכבוד להיות זה שירה את הקליע הראשון בשנת 1965, ו[להיות] מי שלימד רבים באזור ובעולם את ההתנגדות, כיצד היא ומתי היא מועילה ומתי אינה מועילה... היה לנו הכבוד להוביל את ההתנגדות. אנו לימדנו את כולם התנגדות מהי, ובכללם חזבאללה, שהתחנכו במחנות [האימונים] שלנו."
[הערה: כוונתו למחנות של אש"פ בשנות הששים והשבעים]
 


קשרים עם אוייבי המערב
עבאס מברך את נשיא איראן לרגל יום השנה למהפיכה
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/02/2016

כותרת: "הנשיא מברך את עמיתו האיראני לרגל החג הלאומי"
"הנשיא מחמוד עבאס ברך את נשיא הרפובליקה האסלאמית של איראן, חסן רוחאני, לרגל ציון החג הלאומי [יום השנה למהפכה האסלאמית, שחל ב-11 בפברואר] בארצו.
הנשיא אמר במברקו: 'לעונג הוא לנו לשלוח לך, ודרכך לממשלת איראן ולעם האיראני, בשם מדינת פלסטין, בשם העם הפלסטיני ובשמי, את הברכות הכנות ביותר לרגל החג הלאומי שלכם. אנו מאחלים לך, לעמך ולארצך יציבות ושגשוג תמידיים.'"
 


שגריר אש"ף הגיש בשם עבאס זר פרחים לנשיא צפון קוריאה
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/04/2012
כותרת: "זר פרחים בשם הנשיא לכבוד יום לידתו המאה של מייסד קוריאה הצפונית"
     "שגריר מדינת פלסטין בקוריאה הצפונית, נימר איסמאעיל, הגיש זר פרחים בשם הנשיא מחמוד עבאס לנשיא קים ג'ונג און. את הזר קיבל סגן שר החוץ, לכבוד יום הולדתו המאה של מייסד המדינה, קים איל סונג.
בהודעה שפרסמה השגרירות אתמול, נאמר כי און, שקיבל את הזר בבניין משרד [החוץ], הודה לנשיא, ואמר כי היוזמה הזו מהווה השראה גדולה לעם הקוריאני, וכי היא מעידה על עומקם של קשרי הידידות בין שני העמים."

עבאס שולח משלחת מטעמו לביירות לרגל מותו של המנהיג הרוחני של חזבאללה
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 11/07/2010

     דברי קריין החדשות בטלוויזיה הפלסטינית: "חבר הוועד המרכזי של תנועת פת"ח, עזאם אל-אחמד, כשליחו של הנשיא מחמוד עבאס בראש משלחת של אש"ף, הגיש בביירות ניחומים בשם ההנהגה והעם הפלסטיני על מותו של איש הדת המנוח מחמד חסין פצ'לאללה."

[הערה: פצ'לאללה נמצא ברשימת המבוקשים של ארה"ב. אחד ממעשיו האחרונים הוא פרסום פתווה (פסיקת הלכה אסלאמית) הקוראת לביצוע פיגועי התאבדות נגד חיילים אמריקאים ונגד ישראל. בנוסף, לפי דיווח "אל-ג'זירה": "הסי.איי.איי (סוכנות הביון האמריקאית) מטיל על פצ'לאללה את האחריות לפיגוע שהשמיד את מגורי הנחתים ליד נמל התעופה של ביירות בשנת 1983, במהלכו נרצחו מאות חיילים אמריקאים]

 


עידוד שנאה
מחמוד עבאס חוזר על העלילה: "ישראל מייצאת אלינו סמים בכמויות מפחידות”
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 14/01/2018

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס:
"יש לנו תכנית למאבק בסמים. ישראל מייצאת אלינו סמים בכמויות מפחידות. אנחנו צריכים לשים לב בכדי לשמור על הדור הצעיר שלנו ולהגן עליו מהסמים."
[הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, נאום של עבאס במועצה המרכזית של אש"ף, 14/1/2018]
לחץ לצפייה

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ערך קבלת פנים לכבודו של קריקטוריסט המאדיר זריקות אבנים על ישראלים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/10/2015

טקסט מתחת לתמונה: "הנשיא במהלך קבלת הפנים של האמן אלבח'ארי ואשתו"
 
כותרת: "הנשיא העניק לאמן אלבח'ארי את עיטור התרבות, המדע והאומנות"
"נשיא מדינת פלסטין מחמוד עבאס העניק לאמן והיוצר בהאא' אלבח'ארי את עיטור התרבות, המדע והאומנות... זאת, במסגרת קבלת פנים שערך כבודו [עבאס] לאמן במשכן הנשיאות בעיר רמאללה, בנוכחותם של אשתו וחברי הוועד הפועל של אש"ף מחמוד אסמאעיל ואחמד מג'דלאני, שר התרבות זיאד אבו עמרו וראש התאחדות הסופרים והכותבים הפלסטיניים מראד אלסודאני. הנשיא העניק את עיטור התרבות, המדע והאומנות ליוצר ולאמן אלבח'ארי, לאות הכרה במסלולו היצירתי באמנות הפלסטית ובקריקטורות, ומתוך שימת לב לקורות חייו המלאים בנתינה, מעשים, מאבק ויופי, באופן התואם את פלסטין ותרבותה האיתנה והמלאה."
 
 

יועצו של עבאס משווה את נתניהו לגבלס
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 10/06/2015

מהדורת החדשות בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ מדווחת על הצהרתו של נתניהו כי הוא מחויב לפתרון שתי המדינות וכי הקפאון במו"מ נובע מעקשנות הפלסטינים. 

נמר חמאד, יועצו הפוליטי של הנשיא: "נתניהו ניסה לנקוט בשיטת תעמולה, אני אומר כמו גבלס [השתמש בתעמולה], "שקר שקר שקר [בלשון ציווי] בתקווה לקבע זאת [את השקר] בדעת הקהל". נתניהו לא רוצה לגעת בסיבה לבידוד [של ישראל], שהיא נושא ההתנחלות".

 


סוגיית ירושלים
מחמוד עבאס מגדף את נשיא ארה"ב טראמפ: "שביתך ייחרב!”
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 14/01/2018

נאום של עבאס במועצה המרכזית של אש"ף

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס: "שהם [האמריקאים] לא יעשו לנו טובה בכך שהם משלמים לנו כסף... אנחנו לא רוצים שאף אחד ישלם לנו. ושלא יופיע לי [טראמפ] בטוויטר עם ציוץ שאומר: 'אנחנו לא נשלם לפלסטינים כסף, כי הם מסרבים למשא ומתן.' שביתך ייחרב! מתי סירבנו?"
לחץ לצפייה

עבאס אמר דברים אלו בתגובה להכרזת נשיא ארה"ב טראמפ על ירושלים כבירת ישראל ב-6 בדצמבר 2017, ובעקבות איומו לקצץ את הסיוע לאונר"א ולרש”פ, אם לא תחזור למשא ומתן עם ישראל.

"יח'רב ביתכ" (מילולית: "שביתך ייחרב!”) הוא גידוף בערבית, שמשמעו נע בין "לך לעזאזל!" ועד "נו באמת!"

עבאס: ישראל מנסה ל"ייהד" את הכותל המערבי
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 19/06/2015

כותרת: "הנשיא ל[עיתון המצרי] "רוז אליוסף": 'כל המאמצים להשגת השלום צריכים להיות לפי ההחלטות הבינלאומיות"'
שאלה: "האם תוכל לפרט לנו על הקמפיין לבידודה של ישראל מבחינה מדינית וכלכלית?"
הנשיא מחמוד עבאס: "הקמפיין הזה, שהחל לפני 2012 וממשיך עד עתה, הביא לכך שכעת כל אירופה אומרת כי ההתנחלות אינה חוקית, ושגם וושינגטון אמרה, באמצעות מזכיר המדינה שלה ג'ון קרי, כי ההתנחלות אינה חוקית. יותר מכך, אירופה לקחה עוד צעד קדימה, והחרימה את כל המוצרים המגיעים מההתנחלויות, בהיותם בלתי חוקיים, ועוד לא קרה בהיסטוריה שאירופה נקטה עמדות מסוג זה. לכן, אנחנו ממשיכים בכיוון הזה וגם לא נעצור. זה מה שאמרתי כשדיברתי עם מספר בכירים אמריקאים – שמטרתנו היא לבודד את מדיניותה של ישראל... והם אומרים: אתה רוצה לבודד את ישראל. אולם, אני אמרתי להם: אני מכיר בישראל, אך אני דורש לבודד את המדיניות שלה. אם לא היה בכוונתי להכיר בה, הייתי מפסיק את הקשר שלי איתם, אך אני לא רוצה להחרים אותם, אלא לבודד את מדיניות החוץ שלהם בכל מדינות העולם, והשבח לאללה, הצלחנו בכך. זה מה שגרם לאפיפיור, שבא לבקר אותנו לאחרונה, לשנות את המסלול המתוכנן שלו ולהתפלל ליד כותל אלבראק [הכותל המערבי], אותו מנסה ישראל לייהד, והוא גם התפלל ליד גדר [ההפרדה], מה שלא היה חלק מתכניתו, על מנת להגיד לעולם: אנו נגד הגדר."

 


יועצו של עבאס: "חג המולד הוא גם חג פלסטיני, משום שישו... הינו פלסטיני"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/12/2014
     "מחמוד אל-הבאש, השופט השרעי העליון של פלסטין ויועצו של הנשיא לענייני דת ויחסים אסלאמיים... ציין כי 'אנו מאמינים באדוננו ישו, עליו השלום, ומאמינים במסרו, בנבואתו ובקדושתו. לפי אמונתו, אנו חוגגים את חג הולדתו בדיוק כפי שאנו חוגגים את הולדתו של הנביא מחמד, עליו הברכה והשלום, משום שכל הנביאים הינם אחים. כמו כן, חג המולד הוא גם חג פלסטיני, משום שישו, עליו השלום, הינו פלסטיני. הוא נולד בפלסטין, וחי ונשלח [כנביא] לפלסטין. על כן, לחג המולד יש ניחוח פלסטיני מיוחד.'"
לחץ כאן לדיווח

הערה:
כתבה זו פורסמה לראשונה על ידי סוכנות הידיעות 'מען' ב-21/12/2014
 


אי הכרה בישראל

עבאס: זכות קיומה של ישראל היא "שקר"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 15/05/2017

קטעים נבחרים מנאום יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ביום השנה ה-12 למותו של ערפאת ב-10/11/2016. הנאום שודר שוב בתחנת הרדיו "קול פלסטין" ב-15/05/2017.

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס: "99 שנים מלאו להבטחת בלפור מבשרת הרעות. בשנה הבאה ימלאו לה 100. [ההבטחה] העושקת. אולם אנו לא ניתן לשקר להפוך לאמת מוסכמת (כלומר, שישראל היא המולדת של העם היהודי). זכות עמנו במולדתו איתנה ומקורית, ואינה פגה גם לנוכח זיוף של עובדות היסטוריות. פלסטין תישאר למרות הנכבה (כלומר, "האסון," הקמת מדינת ישראל ב-1948), הנכסה (כלומר, "ההדרדרות," כינוי לתבוסת צבאות ערב ב-1967) והסבל הנמשך מזה עשורים. אנחנו לעולם לא נניף דגל לבן. והדגל [שלנו] יוסיף להיות מורכב מארבעת הצבעים."
[תחנת הרדיו הרשמית של הרש"פ קול פלסטין, 15/5/2017, שידור חוזר מיום השנה ה-12 למותו של ערפאת, טלוויזיית הרש"פ, 10/11/2016]
לחץ לצפייה

לחץ "לכתבה המלאה" לעוד
 

עבאס לבריטניה: "אתם ביצעתם פשע כנגד העם הפלסטיני, וזוהי הצהרת בלפור"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 11/04/2017

מחמוד עבאס בנאומו לפני ועידת שגרירי פלסטין שנערכה בבחרין:
"נמשיך לדרוש מבריטניה את דרישותינו. דרישותינו אינן סודיות. הם אמרו לנו: מה אתם רוצים מאתנו? אמרנו: תגידו sorry ותכירו במדינת פלסטין. הם אמרו: זה בעייתי. אמרנו: אם כך, אנו נגיש תביעה נגדכם בבתי המשפט הבין לאומיים ובבתי המשפט בבריטניה, ולא נוותר על זכותנו. אתם ביצעתם פשע כנגד העם הפלסטיני, וזוהי הבטחת בלפור, הבטחתו של מי שאיננו הבעלים למי שהדבר אינו מגיע לו.‎"
לחץ לצפיה

הצהרת בלפור מ-2/11/1917 הייתה מכתב משר החוץ הבריטי ארתור בלפור לברון רוטשילד שהכריזה כי "ממשלת הוד מלכותו רואה בעין יפה הקמת בית לאומי לעם היהודי בפלשתינה." בשנת 1922, חבר הלאומים אימץ את ההצהרה והטיל על המנדט הבריטי את האחריות ליישום ההצהרה, שהובילה להצבעה באו"ם לתוכנית החלוקה בשנת 1947 ולהקמת מדינת ישראל.

שר החוץ של הרשות הפלסטינית: עבאס הורה לרש"פ לתבוע את בריטניה על "הבטחת בלפור מבשרת הרעות" - "תחילת האסון ... בהקמת הישות הציונית"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 22/10/2017

הקריין של הטלוויזיה הרשמית של הרש”פ:
"שר החוץ [של הרש”פ] ריאד אל-מאלכי אמר שההנהגה [של הרש”פ] מתכוונת להגיש תביעה משפטית, לפי הוראות הנשיא מחמוד עבאס, אם בריטניה תתעקש לחגוג מאה שנה להבטחת בלפור (כלומר, הצהרת בלפור) מבשרת הרעות..."
שר החוץ והתפוצות של הרש"פ ריאד אל-מאלכי: "יש כמה צעדים שייתכן שננקוט בהם, ביניהם הגשת תביעות לפני בתי הדין הבריטיים והאזוריים והבין לאומיים נגד בריטניה, על מה שעשתה לפני מאה שנים... אנו אומרים שהבטחת בלפור לפני מאה שנים הייתה תחילת האסון הפלסטיני. זהו אסון שעדיין נמשך. האסון הזה מתבטא בראש ובראשונה בעקירה [של הפלסטינים] ובהקמת הישות הציונית שהיא מדינת ישראל."
לחץ לצפייה בסרטון

הצהרת בלפור מ-2/11/1917 הייתה מכתב משר החוץ הבריטי ארתור בלפור לברון רוטשילד שהכריזה כי "ממשלת הוד מלכותו רואה בעין יפה הקמת בית לאומי לעם היהודי בפלשתינה." בשנת 1922, חבר הלאומים אימץ את ההצהרה והטיל על המנדט הבריטי את האחריות ליישום ההצהרה, שהובילה להצבעה באו"ם לתוכנית החלוקה בשנת 1947 ולהקמת מדינת ישראל.
 


על תהליך השלום

עבאס בעיצומו של גל הטרור: "ידינו עודן מושטות לשלום צודק והוגן"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 12/11/2015

כותרת: "הנשיא קרא לאמריקה הדרומית לנהוג כמו האיחוד האירופי בנוגע למוצרי ההתנחלויות"
"הנשיא [מחמוד עבאס] אמר אתמול בנאומו בועידת הפסגה הרביעית של מדינות ערב ומדינות דרום אמריקה, שנערך בריאד: 'אנו נמשיך להצטרף כחברים לאמנות ולארגונים הבינלאומיים, במטרה להגן על זכויותינו ונמשיך קדימה בהגנה על עמנו, הנמצא תחת כיבוש, על ידי כל האמצעים החוקיים והבלתי-אלימים... ידינו עודן מושטות לשלום צודק והוגן, התואם את החוק הבינלאומי, ההחלטות של הגופים הבינלאומיים, ההסכמים שנחתמו ואת יוזמת השלום הערבית. הגיע הזמן שחלק מהכוחות הבינלאומיים יפסיקו להשוות בין הקורבן לתליין, משום שדבר זה עלול להאריך את משך הסכסוך ולהפיץ ייאוש ותסכול. אם עמנו לא ייהנה מחירותו, כבודו, ריבונותו ועצמאותו, אף אחד לא ייהנה ממנה, והשלום הוא אינטרס פלסטיני, ערבי ועולמי, והוא נמצא בהישג יד, אם יהיו רצון וכוונות אמיתיות לעשות אותו."'

 


דובר עבאס: דברי הביקורת של ציפי לבני על עבאס הם "איומים רשמיים"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 27/01/2014
     "דובר הנשיאות (דוברו של מחמוד עבאס), נביל אבו רדינה, אמר כי הצהרותיה של שרת המשפטים הישראלית והממונה על נושא המו"מ, ציפי לבני, הן בבחינת איומים רשמיים ובלתי מקובלים... הוא הוסיף כי הצהרותיה של לבני הופכות אותה לגורם שאי אפשר לקיים עימו מו"מ... יצוין שלבני הזהירה את הנשיא עבאס כי 'ישלם את מחיר דבקותו בעמדותיו', כלשונה."
לחץ כאן לדיווח
 


נאומים לקהילה הבינלאומית

עבאס מתנצל על דבריו האנטישמיים, וטוען שלא התכוון להעליב יהודים
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 04/05/2018
כותרת: "הנשיא עבאס הדגיש כי הוא מכבד את הדת היהודית ומוקיע את השואה"
"נשיא מדינת פלסטין מחמוד עבאס הדגיש כי הוא מכבד את הדת היהודית ומוקיע את השואה הנאצית.
כבודו אמר: 'אם אנשים, ובפרט יהודים, נפגעו מהנאום שלי בפני המועצה הלאומית הפלסטינית, אני מתנצל בפניהם. ברצוני להדגיש לכולם כי זו לא הייתה כוונתי לעשות זאת, ואני מדגיש שוב כי אני מכבד לחלוטין את הדת היהודית, וכך גם את שאר הדתות המונותיאיסטיות.'
הנשיא הוסיף: 'ברצוני גם לחזור ולהדגיש כי אני מוקיע את השואה הנאצית, בהיותה הפשע הנורא ביותר בהיסטוריה, וכי אני מביע את הזדהותי עם קורבנותיה.'
כבודו הוסיף: 'כמו כן, אני מגנה את האנטישמיות בכל צורותיה ומדגיש את דבקותנו בפתרון שתי המדיניות ובמחייה משותפת בשלום ובביטחון.'"