סוגיית ירושלים
מחמוד עבאס מגדף את נשיא ארה"ב טראמפ: "שביתך ייחרב!”
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 14/01/2018

נאום של עבאס במועצה המרכזית של אש"ף

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס: "שהם [האמריקאים] לא יעשו לנו טובה בכך שהם משלמים לנו כסף... אנחנו לא רוצים שאף אחד ישלם לנו. ושלא יופיע לי [טראמפ] בטוויטר עם ציוץ שאומר: 'אנחנו לא נשלם לפלסטינים כסף, כי הם מסרבים למשא ומתן.' שביתך ייחרב! מתי סירבנו?"
לחץ לצפייה

עבאס אמר דברים אלו בתגובה להכרזת נשיא ארה"ב טראמפ על ירושלים כבירת ישראל ב-6 בדצמבר 2017, ובעקבות איומו לקצץ את הסיוע לאונר"א ולרש”פ, אם לא תחזור למשא ומתן עם ישראל.

"יח'רב ביתכ" (מילולית: "שביתך ייחרב!”) הוא גידוף בערבית, שמשמעו נע בין "לך לעזאזל!" ועד "נו באמת!"

עבאס: ישראל מנסה ל"ייהד" את הכותל המערבי
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 19/06/2015

כותרת: "הנשיא ל[עיתון המצרי] "רוז אליוסף": 'כל המאמצים להשגת השלום צריכים להיות לפי ההחלטות הבינלאומיות"'
שאלה: "האם תוכל לפרט לנו על הקמפיין לבידודה של ישראל מבחינה מדינית וכלכלית?"
הנשיא מחמוד עבאס: "הקמפיין הזה, שהחל לפני 2012 וממשיך עד עתה, הביא לכך שכעת כל אירופה אומרת כי ההתנחלות אינה חוקית, ושגם וושינגטון אמרה, באמצעות מזכיר המדינה שלה ג'ון קרי, כי ההתנחלות אינה חוקית. יותר מכך, אירופה לקחה עוד צעד קדימה, והחרימה את כל המוצרים המגיעים מההתנחלויות, בהיותם בלתי חוקיים, ועוד לא קרה בהיסטוריה שאירופה נקטה עמדות מסוג זה. לכן, אנחנו ממשיכים בכיוון הזה וגם לא נעצור. זה מה שאמרתי כשדיברתי עם מספר בכירים אמריקאים – שמטרתנו היא לבודד את מדיניותה של ישראל... והם אומרים: אתה רוצה לבודד את ישראל. אולם, אני אמרתי להם: אני מכיר בישראל, אך אני דורש לבודד את המדיניות שלה. אם לא היה בכוונתי להכיר בה, הייתי מפסיק את הקשר שלי איתם, אך אני לא רוצה להחרים אותם, אלא לבודד את מדיניות החוץ שלהם בכל מדינות העולם, והשבח לאללה, הצלחנו בכך. זה מה שגרם לאפיפיור, שבא לבקר אותנו לאחרונה, לשנות את המסלול המתוכנן שלו ולהתפלל ליד כותל אלבראק [הכותל המערבי], אותו מנסה ישראל לייהד, והוא גם התפלל ליד גדר [ההפרדה], מה שלא היה חלק מתכניתו, על מנת להגיד לעולם: אנו נגד הגדר."

 


יועצו של עבאס: "חג המולד הוא גם חג פלסטיני, משום שישו... הינו פלסטיני"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/12/2014
     "מחמוד אל-הבאש, השופט השרעי העליון של פלסטין ויועצו של הנשיא לענייני דת ויחסים אסלאמיים... ציין כי 'אנו מאמינים באדוננו ישו, עליו השלום, ומאמינים במסרו, בנבואתו ובקדושתו. לפי אמונתו, אנו חוגגים את חג הולדתו בדיוק כפי שאנו חוגגים את הולדתו של הנביא מחמד, עליו הברכה והשלום, משום שכל הנביאים הינם אחים. כמו כן, חג המולד הוא גם חג פלסטיני, משום שישו, עליו השלום, הינו פלסטיני. הוא נולד בפלסטין, וחי ונשלח [כנביא] לפלסטין. על כן, לחג המולד יש ניחוח פלסטיני מיוחד.'"
לחץ כאן לדיווח

הערה:
כתבה זו פורסמה לראשונה על ידי סוכנות הידיעות 'מען' ב-21/12/2014

עבאס מוחא כפיים לאחר ששר בממשלתו קורא להכוונת לוחמי ג'יהאד לירושלים
מקור: הערוץ הישיר של הטלוויזיה הפלסטינית, 13/01/2014
השר לענייני דת ברש"פ, מחמוד אל-הבאש: "יש מסר שאנו חייבים לשלוח לאלו שחטפו את מחנה הפליטים [הפלסטיני] אל-ירמוכ [בסוריה] תחת סיסמאות, אמתלות ותירוצים מופרכים שאין בהם ממש. אנו אומרים להם: מקומם של ההתנגדות והג'יהאד אינו במחנה הפליטים אל-ירמוכ. מי שרוצה התנגדות ומי שרוצה ג'יהאד- כיוון הג'יהאד מוכר וברור. כולם מכירים אותו. איני חושב שיש מישהו שאינו יודע איפה הג'יהאד צריך להיות. [מחיאות כפיים] איני חושב שיש מישהו שאינו יודע לאן צריך להפנות את המאמצים והיכן צריך לרכז את ההמונים. איני חושב שיש מישהו אשר אינו יודע את זה. אלו ששולחים צעירים לסוריה ולמקומות אחרים כדי למות למען מטרה שגויה, עליהם לעצור ולהבין כי ירושלים עדיין מחכה. ירושלים היא הכיוון, ירושלים היא הכתובת. [עבאס והקהל מוחאים כפיים]. מצפן אשר אינו מצביע לירושלים, מוחמד עליו השלום חף ממנו. מצפן אשר אינו מצביע לירושלים, שליח האל עליו השלום חף ממנו. חדלו מבורותכם, ודעו כי אתם כלי משחק קטנים בלבד בידיים זדוניות אשר מנהלות משחק מלוכלך כדי לפורר את האומה, להחלישה ולהסיט את המצפן מכיוונו הנכון."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ כאן לדיווח

הערה:
שלט גדול על הבמה הכריז שהאירוע נערך תחת חסותו של עבאס.

יועצו של עבאס: ישראל מבצעת תוכנית ל"הקמה של 'בית המקדש המדומה' במקומו של מסגד אל-אקצא"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 13/09/2012
     "אחמד אל-רוואיידי, יועץ לשכת הנשיאות הפלסטינית המתמחה בענייני ירושלים... סבור כי ביצוע צו ההריסה בסילוואן מהווה את תחילת ביצועו של פרויקט ההקמה של 'בית המקדש המדומה' במקומו של מסגד אל-אקצא המבורך."

עבאס מקדם עלילות על ירושלים: ישראל תשמיד את אל-אקצא, תבנה בית מקדש ותשתלט על מקומות קדושים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/08/2012
מחמוד עבאס יו"ר הרשות הפלסטינית:
     "מטרתה היא בסופו של דבר להשיג מטרות אפלות: החרבת מסגד אל-אקצא, בניית בית המקדש המדומה, השתלטות על מקומותיה הקדושים האסלאמיים והנוצריים [של ירושלים] והריסת מוסדותיה, על מנת לרוקן אותה, לעקור את תושביה ולהנציח את כיבושהּ ואת ייהודהּ.'
ההודעה [של עבאס] ציינה כי כל הצעדים הישראליים בירושלים ובמסגד אל-אקצא המבורך - החפירות והמנהרות וכיתורו [של המסגד] במבנים ובמוסדות - לא ישנו את המציאות... כמו כן, הם לא ייצרו זכות [יהודית] המושתתת על אשליות ואגדות, והם לא יוכתרו בהצלחה הודות לעמידתו האיתנה של עמנו בעירו הקדושה...
בסיום ההודעה נאמר... כי לא יהיה שלום, ביטחון או יציבות מבלי שהכיבוש [ישראל], התנחלויותיו ומתנחליו יפונו מעירנו הקדושה ומבירתה הנצחית של מדינתנו."
לחץ כאן לדיווח

הערה: אמירתו של עבאס פורסמה גם בוואפא (סוכנות הידיעות הפלסטינית), 21/08/2012.

עבאס: לירושלים יש היסטוריה מוסלמית ונוצרית בלבד, וישראל גוזלת את ההיסטוריה הזאת
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 01/05/2012
     "הנשיא מחמוד עבאס ערך אתמול בתוניס שורה של פגישות... הנשיא נועד... עם השגרירים הערבים בתוניסיה... הוא הסביר לאורחים גם על המדיניות שנוקטים שלטונות הכיבוש (ישראל) - ייהוד, הריסת בתים, גרימה להגירת התושבים הפלסטינים, והטלת מיסים גבוהים; על המשך החפירות מתחת למסגד אל-אקצא; [והוא הסביר] על הצורך בליכוד ערבי כדי לשמור על מה שנותר מהעיר הקדושה, ועל הניסיונות [הישראליים] לגנוב את ההיסטוריה התרבותית, האנושית והדתית האסלאמית-נוצרית שלה."
לחץ כאן לדיווח

יועצו של עבאס: ישראל יוצרת מורשת יהודית "מלכותית" בירושלים שזהותה "האמיתית" היא ערבית
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 25/04/2012
     "יועץ לשכת הנשיאות הפלסטינית לענייני ירושלים... אחמד אל-רווידי אמר: 'ישראל מצליחה להשתלט על הקרקע בעיר, ובמקביל קטנים הסיכויים לשמור על הזהות הערבית והאסלאמית בתוכה, כאשר שלטונות הכיבוש מבצעים את תוכנית 2020, שנועדה לבסס את היותה של ירושלים יהודית, וליצור מצג חדש ומפוברק, עם מורשת מלאכותית... בעניין הקיום היהודי בירושלים... לא ראוי שעיר בחשיבותה של ירושלים, עם מה שהיא מייצגת, תמשיך להיות נתונה לכיבוש... ושיימשכו הניסיונות החוזרים ונשנים לשנות את המאפיינים הגיאוגרפיים, הדמוגרפיים והתרבותיים שלה, וליצור מורשת מלאכותית בעלת צביון יהודי על חשבון [זהותה] האמיתית המקורית כעיר ערבית, אסלאמית ונוצרית.'"
לחץ כאן לדיווח

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס: ישראל מנסה לגרש את הערבים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 11/07/2010
     "ירושלים המבורכת הזו נתונה בימים אלו להפרות החמורות ביותר ולתוקפנות הקשה ביותר... [על ההחלטה לגרש את ארבע חברי הפרלמנט הירושלמים מטעם חמאס:] זהו פשע חמור שלא ניתן לעבור עליו בשתיקה או להקל ראש בעמידה בפניו, מפני שאנו רואים בו הקדמה להעזבתם בכפייה של תושבי ירושלים, שמטרתה היא לשנות את המצב הגיאוגרפי והדמוקרטי בעיר הקדושה... אנחנו יודעים שהגירוש הזה אינו אלא ההקדמה לגירושם של נוספים... עריץ זה לא יאריך ימים בירושלים, העריצות לא תמשיך להתקיים. הניצחון יגיע אם ירצה האל. האדמה הזו היא האדמה הטובה ביותר של אללה, שאליה הוא בוחר את מיטב מאמיניו, כפי שנאמר בדבריו של של הנביא [מוחמד] עליו השלום."

עבאס: ירושלים היא "אדמת אללה" ו-"הניצחון יגיע"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 11/07/2010
     "אחים ואחיות יקרים, אנו מקבלים היום ברוב פאר את יום האסראא' והמעראג'... אשר קבע את הקשר ההדוק בין סמלי האמונה האסלאמים במסגד הקדוש במכה המכובדת לבין מסגד אל-אקצא שבאדמת האסראא' והמעראג' - אדמת פלסטין המבורכת... עריץ זה לא יאריך ימים בירושלים, העריצות לא תמשיך להתקיים. הניצחון יגיע אם ירצה האל. האדמה הזו היא האדמה הטובה ביותר של אללה, שאליה הוא בוחר את מיטב מאמיניו, כפי שנאמר בדבריו של של הנביא [מוחמד] עליו השלום."

עבאס: ישראל שואפת לרוקן את ירושלים מתושביה הפלסטינים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 06/06/2010
      "הנשיא מחמוד עבאס הביע אתמול הערכתו כלפי תמיכתה המתמשכת של ירדן בעם הפלסטיני, אל מול תוכניות ישראל, השואפות לרוקן את אדמת פלסטין הכבושה מבעליה... [עבאס כתב במברק לעבדאללה, מלך ירדן:] 'הכיבוש הישראלי ומדיניותו שואפים בראש ובראשונה לרוקן את המולדת הפלסטינית מבעליה, בין אם בירושלים או בחלקים אחרים של ארצנו הכבושה.'"

ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס: אללה ציווה עלינו להושיע את ירושלים מידי ישראל
מקור: ערוץ אל-ג'זירה, 27/03/2010
יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בדבריו למנהיגי ארצות ערב בפסגת הליגה הערבית בלוב, 27/03/2010:
     "ירושלים וסביבותיה הן פיקדון שאללה העניק לנו.
הצלת [ירושלים] מפני מפלצת ההתנחלות, ומפני סכנת הייהוד והפקעת [האדמות], היא מצווה אישית המוטלת על כולנו. לפיכך, אני קורא לכולכם לפעול, ברצינות ובדחיפות, להצלת [ירושלים] ולעשות כל הניתן על מנת לחזק את נחישותנו, ולשמור על אופייה ההיסטורי, התרבותי והדתי." הקש כאן לצפייה בסרטון

עבאס: ירושלים היא בירת הערבים כולם, הן המוסלמים והן הנוצרים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/03/2010
     "הנשיא [מחמוד עבאס] הוסיף: 'נדרשת מן הערבים עמדה ברורה ומוגדרת בנוגע לירושלים, והם נדרשים להסתכל על ירושלים כבירת האומה הערבית והאסלאמית והנוצרית, ולדאוג לירושלים ולתת לה חסות ולהגיש את כל הסיוע ההכרחי לשמירת האדמה ולבנייתה ולהגנת התושבים."

עבאס: "ישראל שואפת לירושלים ליהודים-בלבד"
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 20/06/2009
יו"ר הרשות הפלסטינית עבאס, במהלך ביקור בבית לחם:
     "ישראל שואפת לירושלים ליהודים-בלבד... ישראל מתכוונת למחוק את האופי המוסלמי והנוצרי של העיר... החפירות [הארכיאולוגיות] של ישראל ברחבי עיר הקודש מסכנים את המבנים ההיסטוריים והאתרים הקדושים, ובייחוד את מסגד אל-אקצא."