אישים בהנהגת פת"ח והרש"פ

מחמוד אל-הבאש
מחמוד אל-הבאש מונה לתפקיד השר לענייני דת והקדשים אסלאמיים (אווקאף) על ידי יו"ר הרשות הפלסטינית עבאס, ביוני 2009. הוא כיהן בתפקיד זה עד יוני 2014, תאריך הקמת ממשלת האחדות של פת"ח-חמאס. הוא מכהן כעת בתור השופט השרעי העליון ויועץ של מחמוד עבאס לעניינים דתיים ויחסים בין-אסלאמיים.

במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיית אל-אקצא, אל-הבאש הסביר שכאשר כיהן בתור השר לענייני דת והקדשים, הוא היה אחראי על "כל הפעילות בתוך המסגדים" כולל הדרשות, הנדרשות לקבלת אישור ממשרדו:

"משרד ההקדשים ערך את מסיבת העיתונאים באולם הועידות שבמשרד ההסברה, כדי לדבר על הצעדים שנקטה הרש"פ על מנת להסדיר את פעילות המסגדים... אל-הבאש הדגיש כי המסגדים על כל הקשור בהם שייכים למשרד ההקדשים, החל בעובדים – האימאם, הדרשן, המורה לשינון הקוראן, הספרן, השרתים והשמשים, עבור במבני המסגד והשירותים [הכוונה למבנים נלווים]... וכלה בהסדרת הפעילות והתפקיד, בהתאם לשריעה ולחוק...
הוא הדגיש כי המשרד הוא האחראי העליון על כל הפעילויות בתוך המסגדים... וכי המשרד לא יקל ראש או יתרשל במילוי חובתו. הוא ציין כי שיעורי הדת, שינון הקוראן ויתר הדברים שמתקיימים במסגדים מצריכים קבלת אישור מראש מהמשרד."[אל-חיאת אל-ג'דידה, 16/08/2010]
במסגרת תפקידו בתור שר לענייני דת, אל-הבאש העביר את דרשות יום השישי ששודרו בערוץ הטלוויזיה הרשמי של הרש"פ, והשתמש בהן כדי להעביר מסרים שונים לאוכלוסייה הפלסטינית. הדרשות, שרבות מהן מתועדות באתר "מבט לתקשורת פלסטינית," משקפות את המסרים שהמשרד לענייני דת ברש"פ בוחר להעביר לעם הפלסטיני.
 
מוטיב חוזר המועבר בדרשות של אל-הבאש הוא שהפלסטינים נמצאים במצב של  ריבאט, כלומר מאבק דתי נצחי, בהגנה על ירושלים וסביבותיה. ברבות מדרשותיו אל-הבאש מדגיש את החשיבות של ריבאט בתור מחויבות דתית שחלה על כל המוסלמים הפלסטינים באשר הם, כמו בדוגמא הבאה:

"אללה גזר עלינו בארץ המבורכת הזאת ... אנו מחויבים לו על פי ציוויו של אללה... שאף אחד לא יחשוב או ישגה באשליות כי הריבאט הוא רק בחירה. [הריבאט] הוא כבוד ומטלה, המחייבת קושי ומחייבת להזדרז כדי לקיים את המטלה הזאת ולקיים את החובה הזו... אללה בחר בכם לצורך ריבאט על אדמת הריבאט ונתן לכם והעניק לכם עדות [שהאדה] ממעלת שבעת הרקיעים כי אתם ממיטב עובדי האל וכי אתם ממיטב הברואים של אללה. האויב הוא סבלני, הוא מחכה שהאומה תתמוטט...  המאבק על האדמה הזו אינו רק מאבק על חלקת אדמה פה או שם. לא ולא! הסכסוך – יש בו סמליות של קדושה, של ברכה. זהו סכסוך בין אלה שאללה בחר בהם לריבאט לבין אלה אשר מנסים להשחית את אדמת הריבאט."  [הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 12/02/2014] 
                    
חמאס שולחת אזרחים אל מותם כדי לקבל במה תקשורתית, לדברי יועצו של עבאס
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 06/04/2018

מחמוד אל-הבאש - השופט השרעי העליון ברש”פ ויועצו של מחמוד עבאס לענייני דת:
"לעם הפלסטיני... לא איכפת מ[חמאס] בעלי 'סיפורי הגבורה הרגשיים,' בעלי ססמאות הגבורה – ססמאות שכאשר אתה שומע אותן, אתה חושב שבעליהן נמצאים בתוך מסגד אל-אקצא המשוחרר, אחרי ששחררו אותו. ואחר כך אתה מגלה שהם רק מוכרים אשליות, סוחרים בסבל ובדם, סוחרים בקרבנות [ואומרים]: 'אתם הפלסטינים, בני עמנו, לכו ומותו, כדי שאנו נצא אל אמצעי התקשורת עם הצהרות חזקות.' סיפורי הגבורה האלה [של חמאס] כבר לא עובדים על אף אחד. העם הפלסטיני... בצד של אש"ף."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ לצפייה בדיווח

יועצו של עבאס מזלזל בסיוע האמריקאי לפלסטינים: "לא קונים אותנו בדולרים שלך"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 22/12/2017

מחמוד אל-הבאש - השופט השרעי העליון ברש”פ ויועצו של מחמוד עבאס לענייני דת:
"אתמול ראיתם, אחים, כיצד העולם החזיר סטירה לנשיא האמריקאי [טראמפ]. איך כל העולם שהנשיא האמריקאי איים עליו, הוציא לו לשון ואמר: 'לא קונים אותנו בדולרים שלך, ולא קונים אותנו בסיוע שלך. מלכתחילה לא נתת לנו סיוע בגלל העיניים היפות שלנו. אתה מסייע לנו בשביל האינטרס שלך, ומתוך האינטרסים והחישובים שלך. אז תעצור את הסיוע הזה.'”
לחץ לצפייה בסרטון

הדרשה של הבאש באה בעקבות ההכרה הרשמית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל ב-6/12/2017. טראמפ הורה למחלקת המדינה להתחיל את ההכנות להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. טראמפ הוסיף כי הגבולות הסופיים של ירושלים ייקבעו במהלך מו"מ.

יועצו של עבאס: הצהרת בלפור היא "פשע מכוער" בכך שבריטניה העניקה את פלסטין ליהודים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 20/10/2017

מחמוד אל-הבאש - השופט השרעי העליון ברש”פ ויועצו של מחמוד עבאס לענייני דת:
"בעוד כמה ימים נציין את יום השנה האומלל לעוול ולפשע המכוער שפגע בעם שלנו, באמצעות מה שנהוג לכנות הבטחת בלפור. בעוד כמה ימים, בשניים בנובמבר [2017], ימלאו מאה שנה לעוול הנפשע ביותר שפגע בעם כלשהו בתקופה המודרנית. גורם שאין לו כל בעלות על הארץ הזו - שר החוץ של בריטניה [ארתור בלפור] אשר כבשה את פלסטין בעת שלא הייתה לה בעלות על אף חלק מפלסטין, אף לא על מילימטר אחד ולא גרגר חול - העניק הבטחה למי שהדבר אינו מגיע לו, ואין לו שום זיקה לארץ הזו, לא מבחינה דתית ולא מבחינה היסטורית, על חשבון העם הפלסטיני… אין להם [לבריטניה] בעלות, ואין להם זכות, ולמי שהם הבטיחו לו [היהודים] אין זכות לקבל את ההבטחה הזו… בלפור ובריטניה ביצעו את הפשע הזה על חשבוננו ועל חשבון ההיסטוריה שלנו וזכויותינו, וזה לא יכול לעלות בקנה אחד עם השכל, והדת, והחוק, והמוסר."
לחץ לצפייה

הצהרת בלפור מ-2/11/1917 הייתה מכתב משר החוץ הבריטי ארתור בלפור לברון רוטשילד שהכריזה כי "ממשלת הוד מלכותו רואה בעין יפה הקמת בית לאומי לעם היהודי בפלשתינה." בשנת 1922, חבר הלאומים אימץ את ההצהרה והטיל על המנדט הבריטי את האחריות ליישום ההצהרה, שהובילה להצבעה באו"ם לתוכנית החלוקה בשנת 1947 ולהקמת מדינת ישראל.

נאום שנאה אנטישמי על אסלאם מפי יועץ לעבאס: יהודים מייצגים "רשע"
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 23/10/2015

מחמוד אל-הבאש, השופט השרעי העליון ויועצו של מחמוד עבאס לענייני דת: "הסכסוך המתנהל כאן בפלסטין, ביננו ובין הכיבוש הפושע ובין הנהגתו הפושעת, הוא ביטוי נוסף של הניסיונות שעברו עלינו, ביטוי נוסף של הסכסוך ההיסטורי בין האמת והשקר, בין הטוב לרע. במשך כל ההיסטוריה, היה סכסוך בין הטוב לרע. את הטוב מייצגים הנביאים ותומכיהם, ואת הרע מייצגים ה״איבליסים״ - השטנים, ותומכיהם. איננו ממציאים כאן משהו חדש. זהו סכסוך בין שתי ישויות, הטוב והרע, סכסוך בין שני פרויקטים: הפרויקט של אללה נגד הפרויקט של השטן, פרויקט שקשור באללה, וברצונו של אללה - באמת ובטוב, ופרויקט הקשור לעושק, לשטניות, לאיבה, לכיבוש ולברבריות."
לצפייה בסרטון לחץ כאן
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן
 

יועץ לעבאס: ישראל מרוויחה מתקיפות דאע"ש במצרים
מקור: עמוד הפייסבוק של מחמוד אל-הבאש, 01/07/2015
יועצו של מחמוד עבאס לענייני דת והשופט השרעי העליון, מחמוד אל-הבאש, כתב בתגובה למתקפת הטרור של דאעש בסיני בשבוע שעבר, בה נהרגו עשרות חיילים מצריים, כי ישראל היא זו שמרוויחה מהמתקפה:
 אל-הבאש: "אין לי צל של ספק כי המרוויחה העיקרית - ואולי היחידה שבאמת מרוויחה - מהפגיעה במצרים היא ישראל. בפשטות, משמעות הדבר היא כי מי שפוגעים במצרים פועלים לטובת ישראל, בין אם הם רוצים בכך ובין אם לאו."   

אל-הבאש קיבל תגובה לפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו מאשרף סלאמה אבו אסלאם, הטוען כי מטרתם של היהודים היא לכבוש את השטח שבין נהר הפרת לנילוס, וכי "היהודים עומדים מאחורי כל מה שמתרחש מעיראק ועד למצרים." במקום להתעלם מהפוסט או לשלול אותו, בחר אל-הבאש לכבד אותו ב"לייק":
 "לשם כך פועלים היהודים: הקמת הממלכה הגדולה מנהר עיראק (נהר הפרת) ועד לנילוס. היא [היהדות] ניצלה אנשים בעלי אמונה מסולפת וקיצונית, והיהודים עומדים מאחורי כל מה שמתרחש מעיראק ועד למצרים. למרבה הצער, יש מי שמוציא לפועל את תכניותיהם בשם האסלאם." 
 לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

הערה: מתקפת המדינה האסלאמית (דאע"ש) על עמדות צבא מצרים - ב-1 ביולי 2015 תקפה קבוצה ג'יהאדיסטית המזוהה עם ארגון הטרור דאע"ש בו זמנית מספר עמדות של צבא מצריים בצפון סיני, והרגה עשרות חיילים מצריים.

יועצו של עבאס: "חג המולד הוא גם חג פלסטיני, משום שישו... הינו פלסטיני"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/12/2014
     "מחמוד אל-הבאש, השופט השרעי העליון של פלסטין ויועצו של הנשיא לענייני דת ויחסים אסלאמיים... ציין כי 'אנו מאמינים באדוננו ישו, עליו השלום, ומאמינים במסרו, בנבואתו ובקדושתו. לפי אמונתו, אנו חוגגים את חג הולדתו בדיוק כפי שאנו חוגגים את הולדתו של הנביא מחמד, עליו הברכה והשלום, משום שכל הנביאים הינם אחים. כמו כן, חג המולד הוא גם חג פלסטיני, משום שישו, עליו השלום, הינו פלסטיני. הוא נולד בפלסטין, וחי ונשלח [כנביא] לפלסטין. על כן, לחג המולד יש ניחוח פלסטיני מיוחד.'"
לחץ כאן לדיווח

הערה:
כתבה זו פורסמה לראשונה על ידי סוכנות הידיעות 'מען' ב-21/12/2014

יועצו של עבאס, מחמוד אל-הבאש: פלסטין כולה "תוחזר" לפלסטינים באמצעות "התנגדות"
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 12/12/2014


מחמוד אל-הבאש, שהוא גם השופט השרעי העליון ברש"פ, נשא את דרשת יום השישי האחרונה בנוכחותו של עבאס. להלן קטע נבחר מתוכה
:
"כל האדמה הזאת תשוב אלינו. כל אדמתנו הכבושה, כל הזכויות שלנו בפלסטין - מדינתנו, המורשת של עמנו וירושת אבותינו - הכל יחזור אלינו, גם אם זה ייקח זמן. הסבלנות היא המפתח לניצחון, ואנו סבלנים. כל האופציות שלנו פתוחות בנוגע להתנגדות. כל האופציות שלנו פתוחות בנוגע לפעילות המדינית."
לצפייה בסרטון המלא לחץ כאן
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן


יועצו של עבאס: ישראל מנסה להשתלט על מסגד אל-אקצא; ירושלים יהודית היא "אגדה"
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 23/11/2014
     "הקאדי (שופט על פי השריעה) העליון ויועצו של הנשיא לענייני דת וליחסים אסלאמיים, מחמוד אל-הבאש, אמר כי הערבים והמוסלמים בכל רחבי הגלובוס, ובפרט אלו שנושאים אזרחויות זרות, צריכים ללכת למסגד אל-אקצא ולבוא יחד לירושלים, בכדי לתמוך בעמידתם האיתנה של תושביה. במהלך פורום מדיני בשגרירות מדינת פלסטין באלג'יריה, אמר אל-הבאש: 'עמנו נמצא כיום בחלקה האחרון של מלחמת קיום וכפייה עצמית, נגד כיבוש החותר בכל האמצעים למחוק את זהותנו, לכפות לידה קיסרית של ישות יהודית ולשבט ישות בלתי חוקית על חשבוננו.'... כמו כן, הוא הדגיש כי יש לעמוד נגד הכיבוש, שחושב שהוא הצליח לנצח במלחמת הגיאוגרפיה באמצעות גדרות גזעניים ומחסומים, ושהוא יכתוב את השורה האחרונה באגדת ירושלים היהודית באמצעות השתלטותו על מסגד אל-אקצא."

יועצו של עבאס מזהיר מפני פריצת מלחמה מוסלמית עם ישראל תשמור על ריבונותה בירושלים
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 21/11/2014

השופט השרעי העליון ויועצו של עבאס לענייני דת: 
     "ההפרות [הישראליות] הללו, השחצנות הזאת, הפזיזות, הטיפשות והאווילות שבה הם נוהגים, ‎יגרמו למה שאנחנו חוששים מפניו - מלחמת דת ביניהם [הישראלים] לבין כל המוסלמים. ‎אם תפרוץ [מלחמה], היא לא תיעצר בגבולות פלסטין, ‎ולא בגבולות המזרח התיכון. היא עלולה להתפשט לכל העולם. ‎ בכל מקום שישנם מוסלמים יהיו עימותים. ‎אל-אקצא הוא חלק מדתו ואמונתו של כל מוסלמי, ‎ולכן הוא לעולם לא יסכים לשום פגיעה בו או התקפה עליו, ‎או לפגיעה בקדושתו, או לריבונות של לא מוסלמים ‎אפילו על מילימטר אחד מאדמתו ומאדמת ירושלים."
לחץ לצפייה בסרטון

יועצו של מחמוד עבאס: "הכותל המערבי שלנו וישאר שלנו"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 07/11/2014


השופט השרעי העליון ויועצו של עבאס לענייני דת:
     "כל מסגד אל-אקצא, כולל חצרותיו, ספסליו, גומחותיו וחומותיו, כולל קיר אל-בוראק (כלומר, הכותל המערבי), כולל כותל אל-בוראק המבורך, כל אלה הם ווקף שלנו. כל אלה הם אדמת ווקף וח'ראג' (כלומר, אדמה השייכת למוסלמים), ואסור לאף אחד למכור אותה או לנהל עליה משא ומתן או להפקיר אותה. היא שלנו ותישאר שלנו. הכיבוש הוא זה שיעזוב.
קיר אל-בוראק (כלומר, הכותל המערבי) על פי המסורת האסלאמית, הנביא מוחמד עבר מסע לילי פלאי מהמסגד בעיר מכה עד "מסגד אל-אקצא," כלומר "המסגד הקיצון" )קוראן, סורה 17(. במקום הזה הוא קשר ל"אבן" או ל"סלע" את אמצעי התחבורה שלו באותו מסע: סוס פלאי עם כנפיים שנקרא אל-בוראק (על-פי ספר אוסף המסורות האסאלאמי 'ג'אמע אל-תירמד'י, שער 47 חדית' 3424).
בשנות ה-20 של המאה הקודמת, קבע המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל-חוסיני, את מיקום אותה ה"אבן" או ה"סלע" בקיר הכותל המערבי, ומאז הכותל המערבי נקרא בפי המוסלמים "קיר אל-בוראק."
לחץ לצפייה בסרטון

ועציו של עבאס: עבאס ביקש מתושבי ירושלים "עוד יותר ריבאט"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 05/11/2014


מחמוד אל-הבאש - השופט השרעי העליון ויועצו של מחמוד עבאס לענייני דת:

     "ראשית, הרשי לי לומר שאנחנו מנשקים כל מצח, כל יד ואפילו כל רגל ‎שמקיימת ריבאט (מלחמה/מאבק דתי להגנה על אדמת האסלאם) במסגד אל-אקצא המבורך ובירושלים. ‎אינני מדבר על חיזוק עמידתם האיתנה, אני מדבר על השתתפות בעמידתם האיתנה... ‎אנחנו מאחוריהם, ההנהגה איתם. ‎הנשיא [עבאס] בירך אותם לפני כמה ימים, חיזק אותם וביקש מהם עוד יותר ריבאט. ‎ייתכן שההצהרה הזאת הכעיסה את הישראלים והכיבוש, ‎שהנשיא מסית את הפלסטינים בירושלים ]לקיים[ ריבאט. ‎כן, אנחנו מסיתים את אנשי ירושלים [לקיים] ריבאט. ‎הריבאט משמעו שמירה ועמידה איתנה במקום. ‎אנחנו איתם בכל תנועה, בכל פעולה ובכל מעשיהם ‎ואנחנו מברכים את מה שהם עושים ומבצעים במסגד אל-אקצא המבורך."
לחץ לצפייה בסרטון

יועצו של מחמוד עבאס: פת"ח וחמאס מסכימים על "שחרור פלסטין מהים ועד הנהר"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 26/09/2014


מחמוד אל-הבאש - השופט השרעי העליון ויועצו של מחמוד עבאס לענייני דת: 
     "על מה אנחנו [פת"ח וחמא"ס] חלוקים? האם אנו חלוקים על ירושלים, למשל? חלוקים על שחרור פלסטין מהים עד הנהר? חלוקים על מה? על מה הם חלוקים?"
לחץ לצפייה בסרטון

שר ההקדשים של הרש"פ מהלל המחבלים: "הם אסירי חירות...ידיהם לא ביצעו אף פשע"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 28/03/2014


שר ההקדשים, מחמוד אל-הבאש:

     "כל האסירים הפלסטינים אשר הגנו על האדמה, על הכבוד [ערצ'] ועל המולדת הם אסירי חירות, הם שבויי מלחמה. הם אינם פושעים, הם לא יהיו והם מעולם לא היו. ידיהם לא ביצעו אף פשע. הם הגנו על עצמם. הם חלק בלתי נפרד מהתנועה הלאומית הפלסטינית הזו ויסוד אותנטי מיסודותיה. אנו נאמנים להם לחלוטין. חלק מהנאמנות שלנו כלפיהם הוא נחישותנו שההסכם הזה יתבצע. אם הממשלה הישראלית תעז להפר את ההסכם הזה, היא תוביל [מילולית: תפתח את הדלת] לכך שהכול ייחרב, והיא זו שתישא בתוצאות..."
לחץ לצפייה בסרטון

שר ברש"פ: ישראל מתכננת להסיר את מסגד אל-אקצא
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 25/02/2014


השר הפלסטיני לענייני דת מחמוד אל-הבאש:
יש תוכנית שיטתית, תוכנית הדרגתית, שישראל נוהגת לפיה ותומכת בה הממשלה הישראלית ומגן עליה הצבא הישראלי, ומטרתה, אני אומר לך, איננה חלוקת מסגד אל-אקצא, איננה חלוקת מסגד אל-אקצא.
מנחה: הטלת הריבונות [שלהם] על אל-אקצא.
אל-הבאש: מטרתה הסרת מסגד אל-אקצא.
מנחה: כמטרה סופית.
אל-הבאש: כמטרה סופית - הם לא רוצים לראות את כיפת הסלע הבוהקת והזהובה והמהודרת.
לחץ לצפייה בסרטון

עבאס מוחא כפיים לאחר ששר בממשלתו קורא להכוונת לוחמי ג'יהאד לירושלים
מקור: הערוץ הישיר של הטלוויזיה הפלסטינית, 13/01/2014
השר לענייני דת ברש"פ, מחמוד אל-הבאש: "יש מסר שאנו חייבים לשלוח לאלו שחטפו את מחנה הפליטים [הפלסטיני] אל-ירמוכ [בסוריה] תחת סיסמאות, אמתלות ותירוצים מופרכים שאין בהם ממש. אנו אומרים להם: מקומם של ההתנגדות והג'יהאד אינו במחנה הפליטים אל-ירמוכ. מי שרוצה התנגדות ומי שרוצה ג'יהאד- כיוון הג'יהאד מוכר וברור. כולם מכירים אותו. איני חושב שיש מישהו שאינו יודע איפה הג'יהאד צריך להיות. [מחיאות כפיים] איני חושב שיש מישהו שאינו יודע לאן צריך להפנות את המאמצים והיכן צריך לרכז את ההמונים. איני חושב שיש מישהו אשר אינו יודע את זה. אלו ששולחים צעירים לסוריה ולמקומות אחרים כדי למות למען מטרה שגויה, עליהם לעצור ולהבין כי ירושלים עדיין מחכה. ירושלים היא הכיוון, ירושלים היא הכתובת. [עבאס והקהל מוחאים כפיים]. מצפן אשר אינו מצביע לירושלים, מוחמד עליו השלום חף ממנו. מצפן אשר אינו מצביע לירושלים, שליח האל עליו השלום חף ממנו. חדלו מבורותכם, ודעו כי אתם כלי משחק קטנים בלבד בידיים זדוניות אשר מנהלות משחק מלוכלך כדי לפורר את האומה, להחלישה ולהסיט את המצפן מכיוונו הנכון."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ כאן לדיווח

הערה:
שלט גדול על הבמה הכריז שהאירוע נערך תחת חסותו של עבאס.

השר לענייני דת ברש"פ מעודד "ניצחון או שהאדה" בדרשת יום השישי
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 20/12/2013
הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ שידרה את דרשת יום השישי מפי שר הרש"פ לענייני דת, מחמוד אל-הבאש, ממסגד אל-ירמוכ, רמאללה:

"אנו יודעים בוודאות כי כל עוד אנו [דבקים] באמת, אנו נועמד לניסיונות ונושם למטרה – כיחידים וכקבוצות, אנו יודעים זאת בוודאות. עם זאת, אנו גם בטוחים בדבר אללה ירומם ויתעלה: 'אמור: יכולים אתם לצפות שתפקוד אותנו רק אחת משתי הטובות' (קוראן, סורה 9:52, תרגום רובין). מה אתם מצפים אויבים, פחדנים, (מילה לא ברורה), מה הם מצפים שיקרה לנו? 'אחת משתי הטובות'.

אחים, תקרה לנו ברשות אללה רק אחת משתי הטובות – ניצחון או שהאדה – ואיזה גורל טוב זה, ואיזו דרגה טובה זו – הניצחון או השהאדה...

'אמור: "יכולים אתם לצפות שתפקוד אותנו רק אחת משתי הטובות, ואילו אנו מצפים שיכה אתכם אלוהים בעונש מאתו או מאתנו, צפו כי גם אנו מצפים עמכם" (קוראן, סורה 9:52, תרגום רובין). צפו, חכו מעט, אני נשבע כי הסימנים המבשרים על הניצחון נראים באופק. אני נשבע באל שאין אל מלבדו, כי קץ העושק והעושקים קרב. הכיבוש הזה, וספיחיו, ויציריו הרוצים להפיץ שחיתות באדמתנו... אנו אומרים להם לכולם, לכיבוש, לכלי השרת של הכיבוש ולמי שמשרת את הכיבוש: 'יכולים אתם לצפות שתפקוד אותנו רק אחת משתי הטובות' – אנו, ברצון אללה, או שהידים או מנצחים באדמתנו...

שימו לב, אללה הוא שאומר: 'רק בפיהם יוכלו לפגוע בכם' (קוראן, סורה 111:3, תרגום רובין) – יכול להיות שהם יפגעו בכם. אני אומר לכם, יכול להיות שהם יהרגו אותנו, יכול להיות שאללה יגזור עלינו שהאדה. יכול להיות שניפצע, יכול להיות שיטילו עלינו טרור – 'רק בפיהם יוכלו לפגוע בכם' – אך לבסוף 'ואם ינסו להילחם בכם מיד ייסוגו אחור מפניכם' והסיום –'ואז לא ייוושעו' (קוראן, סורה 111:3, תרגום רובין). אנו מבקשים את הניצחון יותר ממה שאנו מבקשים את החיים. אנו מבקשים את חיזוק עמנו בארץ הטובה והמבורכת הזו."

הרש"פ מאשים את ישראל בהצתת המסגד אל אקצא לפני 44 שנה
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 23/08/2013
אל-הבאש, השר לענייני דתות ברש"פ: "איפה מסגד אל-אקצא? ... אבד. הוצת לפני 44 שנה בידיים פושעות, בצל כיבוש פושע, ובקשירת קשר מצד הכיבוש הפושע."

הערה: אוסטרלי לא-יהודי הצית אש במסגד אל-אקצא ב- 1969, הרשות הפלסטינית טוענת כי הדבר נעשה על ידי ישראלי.

שר ברש"פ: ישראל שופכת דם פלסטיני במטרה להרוויח יתרון בבחירות הקרובות
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 16/11/2012
כתגובה לירי הטילים המתמשך מצד חמאס על ישראל, ב-14/11/2012 ישראל פתחה במבצע "עמוד ענן" שמטרתו פגיעה בתשתיות טרור בעזה. השר לענייני דת ברשות הפלסטינית אל-הבאש אמר כי אחד ממטרות המבצע הישראלי בעזה הוא:
     "להשתמש בדם הפלסטיני השפוך ברחובות עזה – במשחק הבחירות הישראלי."

השר לענייני דת, מחמוד אל-הבאש, קורא לאביגדור ליברמן "שטן, עבד לשטן"
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 31/08/2012
בעקבות דבריו של ליברמן הקוראים להדחתו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס:
24/08/2012: 
     "ככל שאדם קרוב לרעיון הנבואה ולדרכה, כך שונאים אותו השטנים... ישנם [אנשים] שאלוהים תיאר אותם כשטנים... אנחנו יודעים בוודאות שאנחנו צודקים, אנחנו בדרך הנבואה, אנחנו בדרך הנבואה, אך מבין השטנים האנושיים והשדים יש מי שניצב בפנינו ושעויין אותנו, כי הוא רוצה שנהיה שפלים כמוהו. הוא רוצה שנסטה כמוהו, הוא רוצה שנהיה עבדים של השטן כפי שהוא הפך להיות עבד של השטן, חס וחלילה... פעם נוספת, יוצא נגדנו אחד מהשטנים האלה, אביגדור ליברמן, שר החוץ הישראלי, המתנחל, השודד, אשר גוזל את אדמת הפלסטינים ומתנחל בגדה המערבית. הוא משתלח מחדש בנשיא הפלסטיני, משתלח בו אישית, מסית נגדו, מסית להורגו, מסית להרחיק אותו מהדרך... הטרור האמיתי הוא גזילת אדמת האחר, הטרור האמיתי הוא פגיעה בחיי אנשים שחיים בשלווה, גניבת אדמתם וזכויותיהם, ושלילת החיים מהם. זה הטרור האמיתי... הקהילייה הבינלאומית צריכה לנקוט עמדה ברורה ביחס לטרוריסט הזה, אביגדור ליברמן. אנחנו קוראים לכל שרי החוץ בעולם להחרים אותו באופן מוחלט, על מנת שיידע שהעולם רוצה שלום ולא מקבל את אויבי השלום, שהעולם בעד האמת ולא מקבל את אויבי האמת. פתיחת ערי הבירה, הארמונות, ומשרדי הממשלה בפני הטרוריסט הזה היא שתיקה ביחס לטרור שלו, קשירת קשר עם הטרור שלו."
31/08/2012:
     "שר החוץ הישראלי, הגזעני, הטרוריסט, הגנב, אשר גוזל את האדמה הפלסטינית ומתנחל כאן, בגדה המערבית, באחת מן ההתנחלויות, שופך את כל איבתו, קיצוניותו והטרור שלו על הנשיא הפלסטיני."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ כאן לדיווח

השר לענייני דת ברש"פ מעודד ריבאט בדרשת יום השישי
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/08/2012
דרשת יום השישי של השר לענייני דת, מחמוד אל-הבאש. בקהל: יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, מזכ"ל הנשיאות אל-טיב עבד אל-רחים, ג'בריל אל-רג'וב.
     אל-הבאש: "המסגד הזה (אל-אקצא) יישאר מסגד. אנו לא נעזוב את האדמה הזו, לא נעזוב את הארץ הזו, ולא נעזוב את המסגד הזה. אנו נשאר בו, נחיה בו ונמות בו. אנו נתנגד על ידי הימצאות על אדמתנו. אנו נתנגד בריבאט (מלחמת דת) ובעמידה איתנה, נתנגד בבנייה, ונתנגד באמצעות כל דבר... הריבאט על אדמה זו הוא כבוד... אתמול הכיבוש הזה ביצע פשע. ביצע אותו אחד מאנשי תנועות הטרור, אשר מכנים אותן במרכאות 'המתנחלים.' המתנחלים האלו כולם - כולם - הם טרוריסטים, טרוריסטים במלוא מובן המילה. כל מתנחל אשר גר על האדמה הפלסטינית, אשר גוזל את האדמה הפלסטינית, הוא טרוריסט."