פרסומי PMW
ירושלים היא פלסטינית: "ליהודים אין זכות בה"
Share |
מחקר מיוחד - 20 במאי 2009
ירושלים היא פלסטינית:
"ליהודים אין זכות בה"

ערכו איתמר מרכוס ונועז כהן

לאחרונה - מתקפת עלילות והאשמות חסרת תקדים בנושא
ירושלים מצד הנהגת הרש"פ והתקשורת הפלסטינית

"ירושלים היא הבירה הדתית, הפוליטית והרוחנית של פלסטין
- ליהודים אין זכות בה."
"אל-אקצא ... נתון למזימה, המאיימת על מבנהו ועל זהותו
מתוך מטרה להרוס אותו
ולהקים על חורבותיו את 'המקדש היהודי לכאורה'"
"למרות הסילוף [ההיסטורי] בו מצויה ירושלים,
אנו תמיד אומרים שהיא אדמת הדתות המונותיאיסטיות
והיא תישאר אדמת האסלאם והנוצרים."

לקראת חגיגות יום ירושלים מתפרסם מחקר חדש של המכון מבט לתקשורת פלסטינית, המציג את מסע שכתוב ההיסטוריה וסילוף העובדות של הרשות הפלסטינית לגבי העיר ירושלים ואת קשריה עם העם היהודי.

הפעילות של הרש"פ כוללת

1. התכחשות לכל קשר בין היהדות לירושלים והכחשה חוזרת ונשנית על קיומו של בית המקדש בירושלים.
2. הצגת ירושלים כאדמה קדושה אסלאמית - ריבאט - שהחובה הדתית האסלאמית לשחררה מוטלת על הפלסטינים.
3. מסע הפחדה אשר במוקדו זעקות נגד "ייהוד ירושלים" והעלילה שישראל מתכננת להרוס את מסגד אל-אקצא.
 
המחקר:

להלן מובאים אמירות ואיומים אשר מביעים ההנהגה הפלסטינית:

1. שלילת הקשר היהודי לעיר ירושלים.
2. ירושלים וכל ישראל מוגדרים כאדמת "ריבאט" - אדמה קדושה אסלאמית שחובה דתית לשחררה.
3. הרס מסגד אל-אקצא וייהוד ירושלים -מסע ההפחדה וההכפשה של הרשות הפלסטינית.
 
 
1- שלילת הקשר היהודי לעיר ירושלים:

כחלק מניסיונה המתמשך להכחיש את זכות קיומה של ישראל, עושה הרשות הפלסטינית כל שביכולתה לטשטש ואף למחוק כל זיקה יהודית לעיר ירושלים. במקום זה מוצגת ירושלים כעיר אסלאמית, ללא כל קשר למציאות ההיסטורית. חשיבותה של ירושלים לנצרות גם נזכרת, אך היהדות אינה קיימת כלל.

להלן דוגמאות מייצגות של שלילת כל קשר היסטורי יהודי לירושלים:

"האוצרות הארכיאולוגיים בירושלים, מדגישים את עומק המורשת וההיסטוריה של העיר, אלו מדגישים את ערביותה ומפריכים את הטענות הישראליות, לפיהן היא עיר יהודית... ידוע כי אולי תחת כל אבן ובכל פינה, בכל רחוב ובכל עיקול בירושלים יש שרידים, שרידים אלו אומרים: אנו ערבים, אנו מוסלמים, אנו נוצרים."
[ד"ר מרואן אבו ח'לף, מנהל המכון הארכיאולוגי באוניברסיטת אל-קודס - טלוויזיה פלסטינית, 27/02/2009]

"הם [היהודים] מתבססים על מיתוסים ומשתמשים בדת היהודית ובאמונה היהודית, למרות שהיהודים הדתיים האמיתיים מאמינים באמת והם הצהירו על כך יותר מפעם אחת כי המקדש לא היה אף פעם בעיר הקדושה [ירושלים] ואף פעם לא היה במקומו של מסגד אל-אקצא לחלוטין."
[מחמוד אל-הבאש, שר החקלאות והרווחה ברש"פ - טלוויזיה פלסטינית, 16/04/2009]

"למרות הסילוף [ההיסטורי] בו מצויה ירושלים, אנו תמיד אומרים שהיא אדמת הדתות המונותיאיסטיות והיא תישאר אדמת האסלאם והנוצרים."
['בוקר טוב ירושלים,' תוכנית בוקר - טלוויזיה פלסטינית, 27/02/2009]

הד"ר השיח', תיסיר רג'ב א-תמימי, השופט השרעי העליון של פלסטין ויו"ר המועצה העליונה של המשפט השרעי: "ירושלים היא הבירה הדתית, הפוליטית והרוחנית של פלסטין - ליהודים אין זכות בה..."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 02/03/2009]

"איננו מסכימים עם גרסאות התנ"ך, לפיהן היתה ממלכה עצומה או בירה של ממלכה עצומה, לא היה ארמון שנחשף ולא נמצאו שום שרידים של המקדש הראשון, שנבנה בתקופת שלמה, שיעידו על הגודל הזה... העבריים הגיעו לירושלים באלף הראשון לפנה"ס, אך הימשכות שלטונם בירושלים היה במשך זמן מועט...עד עתה לא ניתן להצביע על שום סממן בירושלים, שמיוחס מבחינה היסטורית לתקופה הזו, או שום סממן שמיוחס מבחינה היסטורית לתרבות העברית."
[נזמי אל-ג'עבה, מרצה להיסטוריה באוניברסיטת ביר זית - טלוויזיה פלסטינית, 27/02/2009]

"כאשר נכנסים ל- "חארה אל-שרפ", זהו מקום מפגש של מספר מקומות ארכיאולוגיים, שבאמצעותם מנסה הממסד הישראלי להצמיח היסטוריה עברית דמיונית..."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 04/03/2009]

ד"ר יונס עמר, נשיא אוניברסיטת אלקודס הפתוחה: "אשר חיבר ספר בשם 'ירושלים עירו של אללה', סקר את הטענות הישראליות בנושא תולדות הנוכחות היהודית בפלסטין ובירושלים, והפריך את הדברים מהבחינה ההיסטורית והלשונית, ו[חשף] את זיוף העובדות שבהם."
[עיתון אל-איאם - 07/04/2009]

"ד"ר חסן צנע-אללה, חוקר ב'מרכז המחקרים המודרניים' מתח ביקורת על השימוש במונח 'כותל הדמעות' במקום 'כותל אל-בוראק', ואמר כי הכיבוש מזייף את העובדות ואין לו זכות על החומות של 'אל-אקצא', כדי להשתמש בהן כמקום להתאבל בו."
[עיתון אל-איאם - 28/04/2009]

"הזילו דמעות ובכו על הקיר המערבי של מסגד אל-אקצא תוך אשליה וזיוף כי הוא שריד של החומה של בית המקדש המדומה... שמים פתקים בין האבנים וחולמים על היום בו יתקרבו יותר אל תוך מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע ומתכננים לבנות את בית המקדש המדומה."
[מתוך סרט קצר: "בתי כנסת מכתרים את אל-אקצא" - טלוויזיה פלסטינית, 01/05/2009]

"מכותל אל-בוראק [הכותל המערבי] הם החלו לחפור מתחת למתחם מסגד אל-אקצא, חפרו את מנהרת הכותל המערבי במרחק של 491 מ' ומול מסגד כיפת הסלע ובלב המנהרה הם חנכו בית כנסת נוסף, במקום הקרוב ביותר - לפי דמיונם - לקודש הקודשים בבית המקדש המדומה."
[מתוך סרט קצר: "בתי כנסת מכתרים את אל-אקצא" - טלוויזיה פלסטינית, 01/05/2009]
 
"ישראל חותרת ליצור לעצמה לגיטימיות דתית והיסטורית בירושלים, ולהצדיק את פעולות הייהוד שהיא עושה, תוך זיוף ברור של ההיסטוריה."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/05/09]
 
 
2- ירושלים וכל ישראל מוגדרים כאדמת "ריבאט":

מתוך ספר לימוד פלסטיני: "ריבאט למען אללה: האסלאם המריץ לג'האד למען אללה, כדי להגן על כבוד האומה, גדולתה ואדמתה. הריבאט למען אללה הוא מהמעשים הקשורים לג'האד למען אללה, ומשמעותו: הימצאות באזורים אשר יש בהם מאבק בין המוסלמים לאויביהם."
 
הפלסטינים מרבים בחודשים האחרונים להגדיר את כל ישראל בכלל, ואת ירושלים בפרט, כאדמות ריבאט, אזורים שעליהם מוטלת חובה דתית מוסלמית להיאחז ולהלחם ולשחרר למען האסלאם. בעבר רק החמאס הגדיר את המלחמה כמלחמה דתית אך כעת גם הרשות מציגה את המלחמה נגד ישראל לשחרור ירושלים ו"פלסטין" כמלחמה דתית.

להלן מספר דוגמאות מייצגות:

"הריבאט מאחד אותנו כמוסלמים וכערבים פלסטינים עם העיר ירושלים, ועם קודשיה ועם מסגד אל-אקצא, הוא ריבאט מתמיד, שאינו יכול להיפסק ולו לשנייה אחת..."
[השיח' ראאד סלאח, ראש הפלג האסלאמי הצפוני - עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה, 25/03/2009]

"ברכות לנביא מארץ אל-אסראא' ואל-מעראג'[1] [ירושלים], ממסגד אל-אקצא ומהאנשים המראבטין [אנשי הריבאט] עד ליום תחיית המתים..."
[דרשת יום שישי ממסגד המוזילאום של ערפאת בראמאללה - טלוויזיה פלסטינית, 06/03/2009]

"העם הזה הוא עם מראבט, שחובתו הבסיסית היא להגן על הריבאט, ולא ניתן לחזק את הריבאט אלא באמצעות אחדות בין המראביטין [אנשי הריבאט]."
[דרשת יום שישי ממסגד המוזילאום של ערפאת בראמאללה - טלוויזיה פלסטינית, 03/04/2009]

"משימתנו הבסיסית, וזה צריך להיות ברור לכל, היא המשך הריבאט על ארץ אל-אסראא' ואל-מעראג' [ירושלים], על אדמת פלסטין, המשך הריבאט, הכאת שורשים באדמה הזאת..."
[מחמוד אל-הבאש, שר החקלאות והרווחה ברש"פ - טלוויזיה פלסטינית, 16/04/2009]

"ירושלים אינה רק בירת התרבות, ירושלים היא גם בירת הדתות. בה [נמצא] מסגד אל-אקצא, כיפת הסלע וכנסיית הקבר."
[פרומו לחגיגות ירושלים - טלוויזיה פלסטינית, 22/02/2009]

השיח' עלי אבו שיח'ה, חבר המועצה העממית הירושלמית לאירועי 'ירושלים בירת התרבות הערבית 2009':
"מטרת הפסטיבל היא שילדינו יציירו את הסבל של מסגד אל-אקצא ... נוסף על כך שהפעילות הזו היא פעילות של ריבאט והגנה על מסגד אל-אקצא, בצל מסעות הייהוד והפריצה למסגד אל-אקצא הנערכים על ידי אגודות וארגונים יהודיים..."
['פסטיבל הציור הראשון של אוהבי אל-אקצא' - אל-חיאת אל-ג'דידה, 21/04/2009]

בשם נערי אל-אקצא דיבר הילד נסין עראבי: "מסגד אל-אקצא הושם במוקד המטרה הישראלית, על כל רחבותיו וכיפותיו וחומותיו. השמות והמקומות זויפו, וכך הפך 'כותל אל-בוראק' בעושק ובזיוף ל'כותל הדמעות', ורחבות אל-אקצא היו למקום עלייה לרגל לתיירים, שמתחתיו יש חלל ריק ומעליו חלל, ובו נשמע קול, קול המוראבטין אשר נאחזים בו יומם וליל כדי להגן עליו."
['פסטיבל הציור הראשון של אוהבי אל-אקצא' - אל-חיאת אל-ג'דידה, 21/04/2009]
 

3- הרס מסגד אל-אקצא ויהוד ירושלים -מסע ההפחדה וההכפשה של הרש"פ

מאחר ושכתוב ההיסטוריה של ירושלים על ידי הרש"פ שולל קשר היסטורי וזכות ליהודים לחיות בה, כל עשייה ישראלית בירושלים מוגדרת כ"ייהוד" העיר מאופיה האסלאמי המקורי כביכול. הרש"פ יוזמת מסע הפחדה ודמוניזציה, שמטרתו לגייס את כלל האוכלוסייה הפלסטינית, הערבית והאסלאמית למאבק ביהדות. מסע זה מציג כעובדה עלילה דתית חמורה, לפיה ישראל עושה כל שביכולתה לגרום להריסתו והחרבתו של מסגד אל-אקצא.

להלן דוגמאות מייצגות:

הד"ר השיח', תיסיר רג'ב א-תמימי, השופט השרעי העליון של פלסטין ויו"ר המועצה העליונה של המשפט השרעי: "ממשלת הכיבוש נחושה למחוק את המאפיינים הערביים והאסלאמיים של העיר המקודשת ולבצע טבח תרבותי נפשע נגד המורשת האנושית והתרבותית של העיר."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 17/02/2009]

"ההנהגה הישראלית מאיצה את צעדיה לייהוד ירושלים, הבירה הנצחית של המדינה הפלסטינית, במטרה לשלול מהעיר את זהותה הערבית, ולשנות את מאפייני הנוף שלה..."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 24/02/2009]

"יש תוכניות [ישראליות] להרוס את מסגד אל-אקצא באופן ישיר ובלתי ישיר. לדוגמא: שימוש בחומרי נפץ, הטלת פצצות מהאוויר או ממרחק, חפירות ביסודות ובקירות המסגד, באמצעות המנהרות הם מנסים לגרום לרעידת אדמה טבעית..."
[השיח' מחמד חסין, המפתי של ירושלים והשטחים הפלסטינים - טלוויזיה פלסטינית, 03/02/2009]

"חזית המאבק העממית במחוז ירושלים הדגישה שהתוכניות של ממשלת הכיבוש השואפת להכפיל את מספר המתנחלים בירושלים ובגדה המערבית, הרי שהן [תוכניות] של פשעי מלחמה חדשים שמבצעת אותה ממשלת הכיבוש שהחליטה להתגרות בכל העולם. זהו פרי מפירות הקנאות, הגזענות והנאציות החדשה, אשר לובשת את המנטאליות הישראלית העוסקת בהתנחלות והפקעת אדמות..."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 04/03/2009]

ד"ר יונס עמר, נשיא אוניברסיטת אל-קודס "התייחס בהרצאתו בנושא ירושלים בירת התרבות הערבית, לתכונות היהודים, לשקריהם ולסדיזם שלהם..."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 25/03/2009]

"ייתכן שתהיה רעידת אדמה מלאכותית. לפני זמן מה היה רעיון אצל הישראלים לבצע ניסוי גרעיני בים המלח. זאת תהיה רעידת אדמה מלאכותית [שתגרום לקריסתו של מסגד אל-אקצא]."
[טלוויזיה פלסטינית, 27/02/2009]

"כאשר מביטים בימים אלו לעבר המפה הפלסטינית, אין מנוס מלהפנות מבט בצורה ישירה אל ירושלים ואל הסבל שממנו סובלת עיר זו. ניסיונות הייהוד במטרה לטשטש את המאפיינים שלה, לשנות את הזהות שלה ..."
[דרשת יום שישי ממסגד המוזילאום של ערפאת בראמאללה - טלוויזיה פלסטינית, 20/02/2009]

הד"ר השיח', תיסיר א-תמימי, השופט השרעי העליון של פלסטין ויו"ר המועצה העליונה של המשפט השרעי:
"מספר המנהרות הישראליות והיקפן גדל מדי יום מתחת למסגד אל-אקצא ובסביבותיו ו...ההתמוטטויות הרצופות של הדרכים והחומות מדגישות את היותו נתון למזימה, המאיימת על מבנהו ועל זהותו, מתוך מטרה להרוס אותו ולהקים על חורבותיו את 'המקדש היהודי לכאורה'..."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 03/03/2009]

ח'ליל אל-תפכג'י, מנהל מחלקת המיפוי במכון המחקר הערבי בירושלים: "נראה כי ממשלת הכיבוש מבצעת בירושלים טבח תרבותי במטרה לטשטש את מאפייניה התרבותיים ולשנות את זהותה הערבית והאסלאמית."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 04/03/2009]

הד"ר השיח', תיסיר א-תמימי, השופט השרעי העליון של פלסטין ויו"ר המועצה העליונה של המשפט השרעי:
"התוכנית, אשר קבעה עיריית הכיבוש תחת השם 'התוכנית לבניית בית המקדש בירושלים 2020', מטרתה למחוק את הזהות הערבית והאסלאמית של ירושלים ולהחליף אותה בזהות יהודית ... [השייח' תמימי] הזהיר כי הנוכחות הפלסטינית בירושלים הכבושה נתונה לאיום של השמדה לאור התוכניות הישראליות שננקטות ושמות למטרה לחסל את כל מי שהוא פלסטיני בירושלים."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 17/03/2009]

השיח' ג'מאל בואטנה, שר ההקדשים "הצביע על כך שהכיבוש מחפש אחרי אמתלות כדי לפרוץ למסגד אל-אקצא ולחלל את קדושתו ולטמא אותו... ממשלת הכיבוש פועלת לייהוד ירושלים כולה ולהפקיע את מקומותיה הקדושים האסלאמיים והנוצריים, להשתלט עליה ולמנוע מהמתפללים להתפלל בה ולשנות את אופייה הדמוגרפי והתרבותי..."
[עיתון אל-חיאת אל-ג'דידה - 17/03/2009]

"[ישראל] מנסה לבטל את ההיבט הדתי האסלאמי והנוצרי של העיר, כמימד זמני לפי טענתם, ולהנציח את השליטה הדתית היהודית על העיר הקדושה. זוהי מגמה מסוכנת מאוד מפני שישראל החלה להחליף את הסכסוך הפוליטי על העיר ירושלים בסכסוך דתי."
[חאתם עבד אל-קאדר, יועץ ראש הממשלה לענייני ירושלים: עיתון אל-איאם - 20/04/2009]

מחלקת היחסים הבינערביים והבינלאומיים באש"פ: "שלטונות הכיבוש פועלים יומם וליל לזיוף ההיסטוריה ולשינוי האופי הערבי האסלאמי של העיר ירושלים ..."
[עיתון אל-איאם - 20/04/2009]

"הכיבוש הזה, שגונב את הגיאוגרפיה שלנו, גונב את ההיסטוריה שלנו וגונב את המורשת שלנו, מנסה לייהד את עירנו [ירושלים]..."
[דרשת יום שישי ממסגד המוזילאום של ערפאת בראמאללה - טלוויזיה פלסטינית, 10/04/2009]

"יש פעילות מתוכננת ומאורגנת, בה נוטלים חלק כל גורמי החברה הישראלית או התוכנית הישראלית: משטרה, ממשלה, [גורמים] קיצוניים, מתנחלים - כולם פועלים לקיום אינטרס אחד ושואפים למטרה אחת והיא ייהוד העיר הקדושה ויצירת עובדה קיימת בתוך מסגד אל-אקצא..."
[מחמוד אל-הבאש, שר החקלאות והרווחה ברש"פ - טלוויזיה פלסטינית, 16/04/2009]

"ירושלים כעת מיוהדת ובכל רעידת אדמה יתמוטט מסגד אל-אקצא."
[עבאס זכי, נציג אש"ף בלבנון - טלוויזיה פלסטינית, 04/05/2009]

הד"ר השיח', תיסיר א-תמימי, השופט השרעי העליון של פלסטין ויו"ר המועצה העליונה של המשפט השרעי:
"אנחנו פונים למועצת הליגה הערבית ולמזכ"ל הליגה הערבית... לנקוט אמצעים מעשיים במטרה להגן על ירושלים, לנקוט עמדה ערבית מאוחדת, להפעיל לחץ על הממשל האמריקאי שימלא את תפקידו וימנע מישראל, אשר מבצעת צעדים נוספים של ייהוד וטיהור אתני בירושלים."
 [מתוך פגישה של המועצה המוסלמית הנוצרית - טלוויזיה פלסטינית, 05/05/2009]
 
 
[1] לפי המסורת המוסלמית זהו יעדו של המסע הלילי של מחמד [אל-אסראא'] ומקום עלייתו השמימה [אל-מעראג'].